• הקלטת הסאונד הראשונה התבצעה בתשיעי לאפריל 1860 ע"י הצרפתי אדוארד לאון סקוט:

 

- בשנת 1895 האחים לומייר מצרפת יוצרים את סרטי הראינוע הראשונים:

(מידע נוסף)

 

- הבמאי האמריקאי אדווין פורטר היה הראשון להשתמש בשוטים סגורים יותר מ long shot , והמציא את העריכה המקבילה, cross cutting - סצנות שונות המתרחשות במקביל. הנה קטע מסרטו המפורסם משנת 1903, "שוד הרכבות הגדול":

 

 

- ב 1915 מביים האמריקאי די.וו. גרפית את הסרט "הולדת אומה".
גריפית הביא את אומנות העריכה לשיאה, כאשר בסרטיו הופיעה לראשונה עריכה בתוך סצנה (עד אז החיתוך התבצע במעבר מסצנה לסצנה), שימוש בקלוז-אפים כחלק מעריכה בתוך סצנה, שימוש בתנועות מצלמה - dolly להדגשת מהלכים דרמטיים, שכלול העריכה המקבילה, וקצב העריכה. כך יצר גרפית את התחביר הקולנועי המשמש עד היום:

 

- ב 1918 ביצע הבמאי והתיאוריטקן הרוסי לב קושלוב ניסוי בו הוא ערך סרט, ולתמונת פניו של השחקן איבאן מאז'וחין, צירף תמונות שונות אחרות: פניה של נערה, קערית מרק, ארון מתים של ילד קטן. הסרט הוצג בפני קהל, אשר טען כי הבעת פניו של מוז'וחין שונה מסצינה לסצינה, ומשקפות יגון, רעב, או אבהות, בעוד שלמעשה תמונות הפנים היו זהות. קולשוב הסיק כי בכוחה של העריכה (המונטאז') להוביל את הצופה להסקת מסקנות על המופיע בפניו על המסך. המונטאז' פועל על תודעתם של הצופים המפנימה את המשמעות של הנצפה על בסיס ההקשר בו הוא מוצג:

- ה"מוביליה", מכונת העריכה הראשונה, ממוצאת ע"י איואן סרייר, אמריקאי יליד הולנד, בשנת 1924.

- בשנת 1925 יוצא סרטו של הבמאי הרוסי סרגיי אייזנשטין "אניית הקרב פוטיומקין" עם סצנת המדרגות המפורסמת. אייזנשטיין הגדיר את שיטת העריכה שלו - המונטאז', כדרך דיאלקטית ליצירת משמעות. באמצעות ניגוד של שני תצלומים שאינם קשורים זה לזה, נוצר דימוי שלישי בתודעת הצופה, העצמאי כמעט משני הדימויים שהרכיבו אותו:

- ב 1960 יוצא סרטו של אלפרד היצ'קוק – "פסיכו", עם סצנת המקלחת המפורסמת. הסצנה שאורכה פחות מ 3 דקות, צולמה במשך 7 ימים (כל הסרט צולם בששה שבועות) ב 70 זויות צילום שונות, ויש בה מעל 90 קאטים. אנתוני פרקינס כלל לא צולם לסצנה, ג'נט לי מופיעה רק במספר שוטים, ואף שוט לא מראה את הסכין פוגעת בגוף:  - CMX600 היא מערכת העריכה הממחושבת הלא-לינארית הראשונה שהוצגה בשנת 1971, ע"י איחוד כוחות של אולפני CBS וחברת ממורקס: 

- בסוף שנות ה-70 פותחה שיטת העריכה הלינארית AB ROLL שאפשרה עריכה באופן סימולטני ממספר קלטות וידאו שונות.

- בשנת 1989 הציגה חברת AVID את ה avid1, תוכנת עריכה שנתמכה ע"י מחשב מקינטוש וו, והיתה בדיעבד הגרסה הראשונה של media composer , אשר סימנה את תום עדין העריכה בסטינבק ובוידאו. התוכנה הייתה יכולה לעבוד עם כמות זכרון המוגבלת ל 50 ג'יגה. הגבלה שנפתרה בשנת 1993 בעזרת קבוצת מתכנתים מערוץ דיסני. מאז נוספו הרבה פורמטים, המערכת השתכללה, אך זו עדיין אותה התוכנה המשמשת אותנו עד היום: