חברים יקרים,

פעמים רבות האיגוד מקבל פניות מגופים ואנשים שונים שמחפשים עורך שיעבוד בשכר מופחת או בחינם. מדיניות האיגוד כפי שנקבעה בועד היא לא לפרסם פניות אלה ולא לעודד עורכים להענות לפניות כאלה. איגוד העורכים עצמו עמותה ללא מטרות רווח ומעולם לא עלה בדעתנו לא לשלם למעצב הגרפי או לכל נותן שירותים אחר בתירוץ שאנחנו עמותה. חשוב גם לדעת שרוב העמותות מקבלות תקציבים יפים יותר או פחות מכל מיני מקורות ויש להן מספיק כסף לשכר הוגן.

עם זאת פנו אלינו כמה חברים והביעו נכונות לתרום בזמנם החופשי לקהילה והסכמנו שיש ערך ומקום לדבר. לכן הסכמנו לפרסם רק פניות שיעברו את הסינון שלנו. 

אז איך מסוננות הפניות ואילו פניות נפרסם? גיבשנו ארבעה קוים מנחים:

  • גופים או עמותות שאינם מתוקצבים כלל משום גורם ואינם עומדים להיות מתוקצבים בשנתיים הקרובות.
  • גופים או עמותות לטובת הציבור ולא לקידום מטרה פוליטית או אישית.
  • גופים או עמותות שאינם פועלים נגד אדם מסויים או מוקיעים אוכלוסיה מסויימת.
  • גופים או עמותות בהם המנהלים והמתנדבים אינם מקבלים שכר.

אנו ממליצים שעורך שמסכים להתנדב יפעל לפי המלצות האיגוד כמו בכל פרויקט; יתאם את התנאים מראש במייל, יתווה את הגבולות מבחינת לוחות הזמנים, יכולותיו ואת צורת העבודה בצורה מפורטת כדי להימנע מעוגמת נפש לשני הצדדים.

אנו מודים לחבר האיגוד איתי ברקוביץ׳ על העלאת הנושא ועל עזרתו בגיבוש הכללים.

נשמח לשמוע את דעתכם במייל.

למעונינים מוצגים פרוייקטים שמחפשים עורכים מתנדבים:

  • הקואליציה הארצית להעסקה ישירה זקוקה לעורך וצלם מתנדבים לסרטונים שיוקרנו בפני קהל לקוחות ישראייר המעסיקה באופן ישיר את כל עובדיה. הקמפיין הוא חלק ממהלך כולל של הקואליציה לעידוד חיובי לחברות שמעסיקות עובדים בצורה ישירה. הסרטונים יכללו גרפיקה. לפרטים: אורנה עמוס רכזת הקואליציה הארצית להעסקה ישירה 055-6655879 
  • המאבק למען ארנונה הוגנת לחדרי עריכה, אולפני הקלטות וחדרי חזרות בתל אביב מחפש עורכים מתנדבים כדי לערוך סרטוני מחאה קצרים. איש קשר - מתי 050-8353036