מיום העיון ״כלים ואסטרטגית שכר״

איכות חיים בקריירה: עבודה משמעותית + שכר מספק + הקטנת חוסר וודאות (שקט תעשייתי)

 

הבנת יסוד 1:

אם יש צד אחד שאינו מרוצה עוד העסקה תיכשל בבוא העת - להבין מה אנחנו רוצים ולהימנע מפשרות

 

הבנת יסוד 2:

המעסיקים הם השותפים שלנו, אנו בונים אתם מערכת יחסים וכולנו רוצים "שקט" 

 

הבנת יסוד 3:

אם אנחנו לא בטוחים ביכולות שלנו ומתרשמים מהתנגדויות שמשמיע הצד השני - לא נצליח לצאת מרוצים מהמשא ומתן ורבים הסיכויים שהעבודה תשתבש

 

איך משיגים Win Win? מקטינים חוסר וודאות

דואגים לחוזה עבודה בו כתובים תנאי התשלום ומקבלים בטחונות

 

השגת עסקה שמקיימת את כל ההבנות

מבינים "למה דוקא אני" 

  • כי אני מומחה/ית ב...
  • כי אני מדייק/ת...
  • כי אני משקיע/ה...
  • כי אני אמין/ה...

 אם אדם לא יודע מהו הבידול שלו ומה היתרון היחסי שלו ייתכן שהשכר שלו ישקף זאת.

 איך מוצאים בידול?

  • חוזקות
  • ערכים
  • אמונות
  • מומחיות

 

מיתוג כאוטוריטה

באילו כלים?

  • רשתות חברתיות
  • יחסי ציבור
  • תיק עבודות
  • שמירה על קשר עם מעסיקים

איך אוטוריטה מתהווה? כשאנו מדברים על כאב ופותרעם צורך (כך הופכים מומחים בתחום)

 

דגש חשוב - לכל אחד יש מחיר

  • מהו המחיר שלך?
  • איך את/ה מכמת/ת את הזמן שלך?
  • כתיבת חזון - מיהו המעסיק/ה האידיאלי/ת
  • מהו השכר האידיאלי

 

היום אין מקום לאגו ומצד שני חייבים לשדר כל הזמן שאיננו תלויים בעבודה. שידור תלות בעבודה מוביל לפשרות וחוסר שביעות רצון של שני הצדדים

 

דגשים לשיחה: 

  • הבנה שאם אנחנו לא בטוחים בעצמנו המעסיקים לא יהיו בטוחים בנו
  • שאילת שאלות בירור כדי להבין צרכים - אוטוריטה, יועץ
  • מענה מקצועי - לענות כיועצים
  • התייחסות חיובית - לא להתרגש מאף התנגדות
  • לא מדברים על חוזה עבודה או בטחונות לפני שיש דיל

דוגמאות לשאלות בירור:

  • מה בדיוק נדרש בעבודה? 
  • מהו הכיוון האומנותי שחשבת עליו?
  • מה עוד חשוב לך שאשים לב אליו?
  • למתי אתה צריך את זה?

 

לאחר שיקוף מלא של המענה ופירוט מה כוללת האחריות של נותן השירות:

"אוקיי, ומה המחיר?"

XYZD + מע"מ למשמרת 

(בביטחון ולאחר מכן שתיקה)

"מה זה? ממש יקר" "מאיפה הבאת את המחיר הזה" "לא, זה לא מה שקורה היום בשוק" "יש כמוך עשרות, זולים יותר" "אתה תישאר בלי עבודה"

לא להתרגש, לענות בענווה: 

  • "המחיר מגלם בתוכו את.. (שעות העבודה, נסיעות, ויתור על עבודה אחרת, נסיון...)״
  • "כן, אבל אני אחד הטובים בתחום ואני (ציון היתרון היחסי שלנו)"
  • "אלו המחירים עבור אשת מקצוע מנוסה ל 9 שעות עבודה, אני בטוח שאם תעשה סקר שוק תבין"
  • "אני שונה מהאחרים - אני יכול לשלוח לך את תיק העבודות שלי שתתרשם" 
  • "אני מבינה לגמרי את המצב בשוק - אבל בשבילי זה יותר מעבודה ואני רוצה שניצור ביחד את הסרט שאת חולמת עליו"
  • "המחיר שלי הוגן והעבודה שלי איכותית, חשוב על זה ועדכן אותי אם תרצה שנתחיל לעבוד יחד"

לאחר המענה של הלקוח:

  • אוקיי, אני מכניס את העבודה ללו"ז
  • אני שולחת לך את כל הפרטים שסיכמנו במייל, תאשרי בבקשה כדי שאוכל להתחיל לעבוד

 

בקיצור:

  1. לייצר תדמית של יועץ שרוצה לתת את המענה הכי נכון ומתאים. להבדיל כמה שניתן מאיש מכירה שרק השכר חשוב לו.
  2. כדי להצטייר כמומחה יש לשאול שאלות בירור מעמיקות ולא להסתפק רק במידע שהמעסיק נותן.
  3. חשוב לשקף שוב את המענה האידיאלי שאתם ממליצים, ולמה תשימו יתר לב בעבודה.
  4. לחכות לשאלת השכר - לענות בקצרה ובביטחון.

יש לכם שאלות נוספות למיטל דגן? שאלו:

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: