איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה שיגרו בסוף השבוע מכתב בהול ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בו הם מתריעים מפני מתן הקלות לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת כחלק מהשוואת תנאים בחקיקה להצלתו הזמנית של ערוץ 10.

--------------------------

30.12.14

פניית איגודי היוצרים לראש הממשלה בנוגע לסכנת סגירת ערוץ 10

כבוד ראש הממשלה,

איגודי היוצרים והעובדים בטלוויזיה ובקולנוע, ביניהם: איגוד הבמאים, איגוד התסריטאים, שח"ם – ארגון השחקנים, איגוד המפיקים, אק"ט – איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה, פורום היוצרים הדוקומנטרים ואיגוד העורכים (אשר מונים יחד מעל 4000 יוצרים), מבקשים להביע בפניך את התנגדותנו הנחרצת לסגירתו של ערוץ 10 וקוראים לך ולכל המעורבים לנקוט בצעדים הנחוצים בכדי למנוע את החשכת המסך. סגירתו של הערוץ, כמו גם העובדה כי מתווה פיצול ערוץ 2 אינו נראה באופק, תשאיר את הציבור בישראל עם ערוץ מסחרי אחד, מונופולי. סגירתו של הערוץ מעלה חשש לפגיעה ממשית בדמוקרטיה הישראלית ובפלורליזם התקשורתי והיצירתי, כמו גם מובילה ליציאה לאבטלה ולביטול פרנסה של אלפי עובדים ויוצרים המועסקים בערוץ באופן ישיר ועקיף.

יחד עם זאת, אנו סבורים שעל הערוץ לעמוד בכל חובותיו והתחייבויותיו בכלל זה מחויבויות התוכן והיצירה שלו, על כל המשתמע מהם. יתרה מזאת, אנו מודעים לאחריות הכבדה שיש לערוץ למצב אליו נקלע ולא בפעם הראשונה. חוק יש לקיים ועל כך אנו לא מערערים.
לאור זאת, אנו מבקשים להדגיש כי אין אנו מאמינים שהפתרון מצוי בהארכת זיכיונו של הערוץ. הארכת הזיכיון אינה טומנת בחובה את ההבטחה ליציבותו הכלכלית ואת יכולתו לפעול להחזרת כל חובותיו בתחום התוכן והרגולציה. על כן, אנו ממליצים להעניק לערוץ רישיון לתקופה מוגבלת של שנתיים בלבד, כשקבלת הרישיון תהיה מותנית בהוכחת הערוץ כי עמד בכל מחויבויותיו.

עוד יש להדגיש כי החלת כל הקלה או דחייה של מחויבויות שהן, לא יעלה על הדעת ויחמיר את הפגיעה בתעשייה וביצירה הטלוויזיונית הישראלית ולכן יש לעמוד על כך כי כלל ערוצי השידור המסחרי ימלאו את התחייבותם החוקית לציבור הישראלי במלואה.

זאת ועוד, אנו מבקשים להזכיר כי הנהלת הרשות ומועצתה מונתה זה מכבר ויש לתת להם את הזמן לבחון ולהבין את מצב השוק עליו הם אחראים, יהיה זה לא אחראי לצפות מהם בשלב זה ליישם פתרון אשר ייתן מענה אמתי ויבטיח את יציבותו העתידית של הענף.

לאור הדברים האמורים, אנו מבקשים להיפגש עמך באופן בהול על מנת שנוכל לדון בנושא.

בברכה,

  • יריב הורוביץ, יו"ר איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה
  • עמית ליאור, יו"ר איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה
  • אוהד קנולר, יו"ר שח"ם – ארגון השחקנים בישראל
  • אסף אמיר, יו"ר איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה
  • גלי רשף, יו"ר אק"ט- איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל
  • אסנת טרבלסי, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים
  • איציק צחייק, יו"ר איגוד העורכים – איגוד מקצועות הפוסט בישראל

______________

4.12.14

אל תגעו לי במקור - קריאה לפעולה

חברים וחברות יקרים,
בסוף שנת 2012, ערב הבחירות הקודמות, נרקח דיל שהעניק הקלות מפליגות לגופי השידור  בסך של 27% ממחויבויותיהם, להפקת יצירות דרמה ותעודה. ההקלות המפליגות ניתנו, למי שמחזיקים בחברות החדשות, ויכולים להשפיע על כך שנבחרי הציבור יקבלו סיקור חיובי או שלילי. האם זה מקרי? ההקלות האלה גרעו סכום של עשרות מיליוני שקלים מיצירת המקור הישראלית, וגרמו להתכווצות ענף הטלוויזיה כולו.

שוב סוף שנה, ושוב בחירות בפתח. ויש ממה לחשוש.

הקלה נוספת בתחום הפקות המקור תגרום למכת מוות לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע, ותוביל לאובדן פרנסתם של יוצרים רבים.
 
 
 
עוד מכה כזאת לא נוכל לשאת! אנו יוצאים למאבק ומונעים את הפגיעה מראש!
לא ניתן לֵדילים להרוס לנו את היצירה הישראלית.

אז מה עושים עכשיו?
  1. קודם כל כתבו סטטוס "לא ניתן לדילים להרוס לנו את היצירה הישראלית". תוסיפו את הלוגו החדש שנעשה למאבק זה ו/או תחליפו את תמונת הקאבר.
  2. רוצים להצטרף להפגנה / פעילות / מחאה / דיון בכנסת? השאירו את פרטיכם כאן.