ב 10.9.2023 שלחנו יחד עם הצלחה – לקידום חברה הוגנת (ע״ר) בקשת חופש מידע בנוגע להוצאות המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים.

ביקשנו לדעת כיצד נבחרים הפרויקטים להפקה, כיצד מחולק התקציב ביניהם, מיהם הלקטורים, בכמה מתוקצב כל פרויקט ומהן עלויות כוח האדם של המיזם, מידע שקוף וזמין לציבור בכל אתר של קרן קולנוע אחרת בארץ, אך לא באתר המיזם. למרות פניות נוספות ובניגוד לחוק לא התקבלה תשובה. בדוחות הכספיים של שנת 2022 של הרשות לפיתוח ירושלים מצוין כי המיזם קיבל כשישה-עשר מיליון שקלים בשנת 2022 ועשרה-מיליון שקלים בשנת 2021, כתקציביהם של כעשרה סרטים עלילתיים או כארבעים סרטים דוקומנטריים לפחות. ולמרות שעמוד הפייסבוק של המיזם מלא סדנאות ואירועים, הוא דל בקולות קוראים. גם פגישה שנערכה בשנת 2023 עם הנהלת המיזם לא הניבה את המידע המבוקש. לכן פנינו למנכ״ל הרשות לפיתוח ירושלים שמתקצבת את המיזם מכספי משרד הפנים וביקשנו לקבל את המידע ויותר מכך, ביקשנו כי בעתיד תקציבי המיזם יופנו להפקה בלבד, באופן שקוף, בהליך הוגן שוויוני ומוסדר. 

כתבה ב mynet ירושלים על פעילות האיגוד בנושא המיזם לקולנוע ולטלויזיה בירושלים >>

אחרי עיכוב מסוים קיבלנו חלק מהמידע והוא נמצא בקובץ הזה:

 

בקובץ תמצאו את תמיכות המיזם בהפקות, העברות ללקטורים ומנחי סדנאות. ניתן לדעת חלקית לאן עבר הכסף ולמי, לראות מי קיבל יותר ומי קיבל פחות. עדיין לא עברנו על המידע לעומק ונשמח שתסתכלו עליו ואם יש לכם תובנות או שאלות שלדעתכם ראוי לשאול את הרשות לפיתוח ירושלים בהקשר של תמיכה ביצירה הישראלית או בכלל, דברו אתנו