הצטרפנו לבג"ץ 2853/23 שהגיש עו״ד אלעד מן מעמותת ״הצלחה״. מהות העתירה היא לתת צווים על-תנאי למועצת הכבלים והלווין ויו"ר מועצת הכבלים והלווין, מר ניר שוויקי שישיבו וינמקו:

מדוע לא יורו לדי.בי.אס. שרותי לווין (1998) בע"מ והוט מערכות תקשורת בע"מ לכלול בהכנסות החייבות לצורך חישוב חובות ההפקה השנתיות גם הכנסות משירותים נוספים המוענקים על ידן שאינם שירותי טלוויזיה רב ערוצית באמצעות תקשורת לווין או כבלים (כלומר גם שירותי טלפוניה, שירותי גישה לרשת האינטרנט, שירותי טלווזיה רב ערוצית על גבי רשת האינטרנט – OTT וכו').

לקריאת העתירה: בג"ץ 2853:23.pdf

השופט הורה כי מועצת הכבלים והלווין תגיש תגובה מקדמית לעתירה עד יום 16.07.2023 בג"ץ 2853:23 תשובת השופט ח כבוב.pdf

 

עדכון 14.7.2024

עתירת הפקות המקור מתקדמת: בית המשפט העליון קבע כי הדרישה של עמותת הצלחה ושלנו (איגודי היוצרים) לחישוב מחדש של תקציבי הפקות המקור של הוט ויס תידון בפני הרכב שופטים. הסבר: העתירה מצביעה על עיוות בחישוב חובות ההפקה המקומית של חברות הכבלים והלוויין: בעוד החברות מעבירות יותר ויותר מנויים משימוש בתשתיות הכבלים והלווין לשידורים על גבי האינטרנט, תקציבי המקור מחושבים רק כאחוזים מהכנסות המנויים הישנים, ההולכים ופוחתים. העתירה דורשת לחשב את האחוז המופנה להפקות המקור מתוך כלל ההכנסות של חברות הכבלים והלווין, כולל הכנסות ממנויי אינטרנט. תודה רבה לעו״ד אלעד מן שהגיש את העתירה.

 

לניירות עמדה ועמדות ציבוריות אחרות של האיגוד >>