עובדי פוסט יקרים,

בעקבות תלונות של מספר חברים גילינו שלכאורה חלק מהקרנות מעבירות תקציבים לסרטים שמראש מציגים מודל לא ריאלי של שלב הפוסט-פרודקשן שמתבטא בהגשת תקציב המבטא מספר משמרות נמוך מהמתאפשר לשלב העריכה, אונליין ועיצוב תמונה וצבע ועיצוב פסקול. 

הדבר מוביל לאישור פרוייקטים הפסדיים מראש, הנסמכים על עבודה בחינם, בדיפר או בסכומים נמוכים משמעותית מהמקובל בתעשייה. כיוון שתעשיית הקולנוע נחשקת בידי רבים, בוגרי בתי ספר לקולנוע מתפתים בגלל חוסר נסיונם להסכים לעבוד בחינם או בתנאים ירודים ומקדישים מזמנם ומירצם לסרט מתוך מחשבה כי זוהי דריסת הרגל שלהם בתעשייה. 

כך מתנפחת הבועה של היצירה הקולנועית ומספקת עבודה בתנאים שלעיתים נמוכים משכר מינימום (אם ניתן שכר בכלל).

בגלל הבעיות שהצגנו אנו מאמינים שיש להחיל תנאי נאותות הפקה מדידים והרכבנו טיוטת נאותות הפקה לשלב הפוסט-פרודקשן שמציגה את הטווח הראוי למשמרות פוסט פרודקשן. לדעתנו מספרי המשמרות הרשומים בטבלה מאפשרים יצירה טובה ומקצועית הנותנת תוצר איכותי שראוי לשידור.

אנו מגישים את טווח המשמרות הראוי לנאותות הפקה שבנינו יחד עם טובי אנשי הפוסט. זהו המודל אותו מקדם האיגוד לבחינת נאותות הפקה.

כמה קווים מנחים:

  • הטווחים המוצעים הם המלצות בלבד ואינם לוקחים בחשבון:
    • הפקות וואן-שוט
    • הפקות עם נפח חומר גלם מוגזם
    • הפקות שצולמו בכמה סוגי מצלמות 
    • הפקות שאיכות הקלטות הסאונד שלהן בעייתית
    • הפקות עם חומרי ארכיון רבים מהרגיל
  • הטווחים הם עבור אנשי פוסט מקצועיים ובעלי נסיון העובדים במערכות מקצועיות. עבור אנשי פוסט מתחילים/מתמחים/סטודנטים זמן העבודה יכול להיות גדול יותר

 

טבלת נאותות הפקה מומלצת
  עלילתי אורך מלא עלילתי קצר עד 40 דקות דוקומנטרי אורך מלא דוקומנטרי קצר עד 50 דקות פרק בסדרת דרמה עד 25 דקות פרק בסדרת דרמה עד 45 דקות פרק בסדרת דרמה יומית בין 25 ל45 דקות פרק בסדרה דוקומנטרית 25 דקות
משמרות עריכת אופליין 70 30 - 40 70 - 90 50 - 60 11 - 15 18 - 20 9  
משמרות עיצוב פסקול 60 - 90 כולל מיקס סראונד 5.1 15 - 30 25 - 15 כולל מיקס סראונד 5.1  7 3 - 5 5 - 7 2 - 4 3 - 7
משמרות אונליין ועיצוב תמונה וצבע 8 - 11 5 - 6 7 - 9 5 - 7 3 - 4 3 - 5 3 - 4 3 - 6