שיתוף פעולה נוסף של איגוד העורכים עם אתר 505 והפעם - איך תשחקו ותביימו במחשבה מוקדמת על העריכה שתחסוך לכם עוגמת נפש בחדר העריכה.

כלים לשחקנים/ות, במאים/ות וכל מי שעוסק בתוכן מצולם, להבין איך נמנעים מבעיות בפוסט שיכולות להיפתר עוד בצילומים עם מחשבה על עריכה כבר במשחק, בבימוי ובהפקה.

 

האירוע בהנחיית לילך זילברברג- ע. במאי במקצועה ומנהלת את אתר 505.

 

בהשתתפות:

יו״ר האיגוד יצחק (איציק) צחייק - לשעבר מפיק ובעל חברת הפקות מצליחה, יועץ עריכה, ועורך מנוסה של קולנוע וטלוויזיה בארץ ובעולם.

ברשימת הסרטים הארוכה שערך נמצאים: דיזינגוף 99, הלהקה, מבצע יונתן, סוף העולם שמאלה, אדמה משוגעת, החטאים, פעם הייתי, איים אבודים, ג’נקשן 48, סיפור אחר, ועוד ועוד…

זוכה פרס אופיר על עריכת הסרט רוק בקסבה ומועמד לזכייה על רבים אחרים, כמו כן ערך סדרות כדוגמת מילואים, תיק נעדר, הבורר, שנות השמונים ועוד..

 

חברת האיגוד שירה ארד– עורכת סרטים ויועצת מוזיקלית. בין עבודותיה ישנם סרטים עלילתיים ודוקומנטריים, וסדרות טלוויזיה. ב-2016 זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לקולנוע (פרס אופיר) לעריכה הטובה ביותר על סרטו של מני יעיש, “אבינו”. באותה שנה זכתה גם בפרס העריכה בפסטיבל הסרטים בחיפה על עבודתה בסרטו של אריק רוטשטיין, “אנטנה”. ב-2019 היתה מועמדת לפרס אופיר לעריכה של הסרט “ימים נוראים”, והסרט זכה בפרס אופיר לסרט העלילתי הטוב ביותר. שירה חברה באקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, באקדמיה האירופאית לקולנוע, באיגוד העורכים, ובאיגוד Women in Film בניו יורק. 

 

על מה נדבר?

  1. יתרונות וחסרונות בצילום מולטי קאם מול סינגל, איך מחליטים מתי לצלם באיזו שיטה. מה ההבדלים במשחק של השחקנים במולטי לעומת סינגל. איך עושים את זה נכון
  2. משחק לקלוז אפ לעומת משחק לשוט פתוח. ומה המשמעויות של ההבדלים לעריכה
  3. מינימליזם! ככל שהמשחק יהיה יותר קטן בעיקר בשוטים הסגורים, יתאפשר לעורך שימוש יותר מגוון לשוט. המחשה לנושא דרך הניסוי של קולשוב: לחצו לצפייה
  4. “נתקן בפוסט” – מחלה נוראית שנדבקים בה בעקבות לחץ על הסט להספיק לצלם כל מה שצריך בזמן ולעיתים מחירה יקר מאוד! החלטה להשאיר תיקונים לפוסט צריכה להיות מושכלת, מראש ובהתייעצות עם איש מקצוע (עורך אוופליין/אונליין/SFX), אחרת יכול להיות שתשלמו בימי עריכה יקרים. דוגמאות שצריך להכיר
  5. עריכה מתוך מחשבה על משחק – אמנות הקולנוע היא גם אמנות הבעת הרגש, והדרך אל הרגש עוברת דרך שחקנים ושחקניות. איך נתבונן על חומר הגלם מתוך בחירה בטייקים המשוחקים היטב
  6. מה קורה כשהמשחק קטוע והטקסט לא גמור – איך מתמודדים עם טייקים חלקיים (לא שלמים).
  7. עריכה מתוך מחשבה על גיל – איך לתכנן את יום הצילום מתוך התחשבות בשחקניות ושחקנים מבוגרים, ובכלל – איזה סצינות כדאי לצלם בתחילת יום הצילום ואיזה בסופם
  8. עריכה תוך הקשבה – הפרדה של חוש השמיעה וחוש הראייה – הפרדה של מה שרואים על המסך ומה ששומעים באינטונציה המשחקית
  9. איך לשפר משחק דרך עריכה – איזה עוד “טריקים” עריכתיים יכולים לשפר הופעה על המסך
  10. וכמובן נשאיר זמן לשאלות

 

26.10.21 בשעה 19:00 בזום

חינם לחברי איגוד העורכים בהרשמה מראש

בעלות של 35 שקלים לקהל הרחב