גישות לבימוי שחקנים / פיתוח סגנון ויזואלי / גיבוש נק' מבט / בימוי אופטימלי בתקציבים נמוכים / כלים דוקומנטריים ליצירה עלילתית / עבודה עם נון אקטורס ועוד

 

להזמנת סדרת המפגשים >>

לקוד קופון ההנחה לחברי האיגוד >>

 

פירוט לפי סדר המפגשים 

18.7.2021 - אורן גרנר ('אפריקה', 'גבריאל') - מתודה דוקומנטרית ליצירה עלילתית ועבודה עם נון-אקטורס. 

תהליך הבימוי חותר לעיצוב עולם שחומר הגלם המרכזי שלו הוא המנציאות. מתוך הבנה זו, אורן גרנר (בוגר מנשר לאמנות), ידבר על התפר שבין קולנוע עלילתי וקולנוע דוקומנטרי, על היצירה בין הביוגרפי והבדיוני וישתף כלים לבימוי עלילתי דרך פרקטיקות דוקומנטריות, תוך מתן דוגמאות מסרטו 'אפריקה' (בו מככבים בני משפחתו). בנוסף, יתמקד המפגש בגישות שונות לעבודה עם נון-אקטורס, ודרכים להפוך את האיכויות הגולמיות של 'שחקנים שאינם שחקנים' למקור השראה וכוח מרכזי בתהליך היצירה.

 

21.7.2021 - דנה גולדברג ('מות המשוררת', 'אליס') - בין תכנון לאימפרוביזציה בדרך ליצירה עצמאית.

"כאשר מייצרים מרחב פתוח בתהליך הבימוי, החיים מוצאים את דרכם פנימה"

דנה גולדברג, בוגרת המדרשה לאמנות בית-ברל, מהקולות הבולטים ופורצי הדרך של הקולנוע העצמאי העכשווי, תפרוס מנסיונה שיטות בימוי דרך אימפרוביזציה - תכנון ויצירת עוגנים שיאפשרו חופש תנועה במרחב תחום, מודלים שונים ליצירה עצמאית בתקציבים מזעריים ודרכי גישה לא קונבנציונליות לבניית עולם סיפורי וחזותי.

 

25.7.2021 - שי קפון ('מטומטמת', 'עבודה ערבית', 'התסריטאי') - עקרונות ופרקטיקות לבימוי שחקנים.

שי קפון, מהבמאים הבולטים והמושחזים הפועלים כיום בארץ, יקח אותנו למסע בתהליך הבמאי-שחקן, החל משלב האודישנים והליהוק, דרך תהליך החזרות ועיצוב הדמות, ועד לפרקטיקת עבודת הבימוי על הסט. שי ישתף אותנו בפתרונות השונים והגישות השונות שאימץ עם הזמן לעבודה עם שחקנים, וההתאמה של גישות בימוי אלו, בין הקומי לדרמטי.    

 

28.7.21 - הגר בן אשר ('הנותנת', 'הפורצת', DEAD WOMEN WOLKING) - פיתוח סגנון ויזואלי.

הגר בן אשר, בוגרת מנשר לאמנות, שיצירותיה קצרו שבחים בפסטיבלים החשובים בעולם, בולטת במיוחד בתפיסה הויזואלית והסגנונית שלה, וביכולת ליצור דימויים עצמתיים וחד פעמיים. במפגש עם הגר, נדבר על תהליך החיפוש, התחקיר וגיבוש השפה הויזואלית, על עקרונות מהותיים בבניית השוטינג ועל האבולוציה של תפיסה סגנונית לאורך השנים. 

 

1.8.21 - רני סער (“עספור”, “רמזור”, “זגורי אימפריה” “או בוי”, “יום האם”, "סבנה", "רוצחות מבית טוב" ועוד) - בימוי עשיר דל תקציב.

רני סער, בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה באונ' ת"א, מבכירי הבמאים הישראליים, ניצח על כמה מהיצירות הטלוויזיוניות הישראליות הבולטות בעשורים האחרונים. לאורך השנים, סער חקר ופיתח שיטת בימוי אותה הוא מכנה 'GLOWBUDGJET' , באמצעותה הוא מלמד כיצד אפשר להגיע ליצירה עשירה ועצמתית, בתקציבים נמוכים ומגבלות הפקתיות משמעותיות. כך למשל הוא מספר: “עספור הופקה בתקציב דל, תקציב של אופרת סבון, ולוח זמנים צפוף שכלל צילום בקצב מטורף של פרק אחד ביום צילום וכל זה בלוקיישנים ולא באולפן, כפי שהיה נהוג עד אז. הייתי צריך לביים 52 פרקים ב-52 ימי צילום. בסופו של דבר הצלחתי לסיים את הצילומים ב-48 ימים בלבד! המקרה של עספור, הוביל אותי למסקנה שיש דברים בשליטתנו כבמאים, שהם מעבר לזמן וכסף. את הדברים האלה אני חוקר כבר 10 שנים…”.

 

במהלך המפגש, יחשוף סער את שיטות עבודתו ויעניק כלים שימושיים לבימוי תחת מגבלות תקציב.

 

  • המפגשים יתקיימו אונליין בימי ראשון/רביעי בין 19:00 ל-20:30
  • המפגש הראשון בלבד (ב18 ביולי) יתחיל שעה מאוחר יותר ב20:00 בעקבות תשעה באב. 
  • כל המפגשים יהיו גם מוקלטים(במידה ואין אפשרות להגיע בזמן שנקבע). בהתאם לכך - ניתן לצפות במפגשים או להזמין את סדרת ההרצאות גם לאחר שעבר המועד שלהן.

 

להזמנת סדרת המפגשים בקישור >>

לקוד קופון ההנחה לחברי האיגוד >>