חברים.ות יקרים.ות,

רגע לפני שנתכנס כולנו סביב השולחן לארוחת החג, רצינו לנצל את ההזדמנות לאחל לכולכם.ן שנה טובה ומוצלחת, אך גם לעדכן מה צפוי לנו בפיתחה של השנה הקרובה.

כידוע לכם.ן, בימים אלו מגבש משרד התקשורת בראשות השר קרעי רפורמה בעלת השפעה עצומה על שוק היצירה המקורית ועל הפרנסה של כולנו.

לצערנו, זו לא הפעם הראשונה שהיצירה המקורית ניצבת מול מתקפה שעשויה להביא לחיסולה, כשלאורך השנים הונחו על השולחן הצעות לרפורמות שונות בשוק השידורים, בתצורות כאלו או אחרות.

שוק השידורים חווה בשנים האחרונות שינויים משמעותיים ואנחנו מוצאים כי יש מקום להתאים את הרגולציה למציאות הקיימת, אך הרפורמה המסתמנת של השר קרעי אינה באה לתקן – היא עומדת להרוס!

סעיפי הרפורמה כוללים מגוון רחב של שינויים מרחיקי לכת, ביניהם: הגדרת "הפקה מקומית" ככזו המעסיקה רוב של רק 51% אנשי ונשות צוות ישראליים.ות ולא 75% הנהוגים כיום; עירפול ההגדרה של "סוגה העילית", צימצומה ל"דרמה" ו"תעודה" בלבד והתעלמות מ"תעודה מורכבת"; ביטול חובת הפקות מקומיות קנויות (כאלו המופקות ע"י מפיקים חיצוניים ולא ע"י הערוצים) שתוביל לחיסולן של חברות ההפקה הבינוניות והקטנות ותפגע בגיוון הנדרש; החלשתו של השידור הציבורי ופגיעה בהכנסותיו; הקמת מועצה מפקחת שתהיה כפופה באופן מוחלט לממשלה; ביטול ועדת המדרוג והשתלטות ממשלתית על נתוני הצפייה ועוד.

אך מעל לכל ניצבת חרב הקיצוץ בחובות ההשקעה של גופי השידור, קיצוץ חד ועמוק שייפגע אנושות ביצירה הישראלית ובפרנסה של מאות מאיתנו.

מטה היצירה הישראלית, הכולל את שמונת איגודי היוצרים, המפיקים, השחקנים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה, פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי למנוע את הפגיעה הצפויה.

בשלב הראשון, העברנו למשרד התקשורת תגובה מפורטת ומנומקת לתזכיר החוק שפורסם, בה פרסנו את הסכנות הטמונות בו והבענו את החשש הכבד שסעיפיו יובילו לחיסול היצירה הישראלית, לא פחות.

התגובות לתזכיר הובילו לבחינה מחודשת מצד המשרד והוחלט על ביצוע תיקונים והתאמות. אנחנו ממתינים במתח לפרסום התיקונים לציבור ולכשיפורסמו נבחן אותם ונגיב בהתאם.

מטבע הדברים, לא נוכל לחשוף בעת הזו את כל המהלכים בהם אנחנו נוקטים, אך היו סמוכים.ות ובטוחים.ות כי אנחנו לא עומדים מנגד, אנחנו מאוחדים ופועלים לטובת כלל חברות וחברי האיגודים. כוחנו באחדותנו!

ואתם.ן? הישארו קשובים.ות לעדכוני האיגודים והיו דרוכים.ות לכל קריאה לפעולה שתדרש.

שנה טובה ומתוקה! שנה מלאה בפרנסה טובה וביצירה מקורית משובחת,

מטה היצירה הישראלית

 

 

 

 

 

 

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: