איגוד העורכים - איגוד מקצועות הפוסט בישראל (ע״ר) הוא עמותה שחבריה עורכי וידאו ופסקול, אפקטים ויזואלים, הדמיה ואנימציה בתחומים מגוונים של יצירה, מקולנוע וטלויזיה על כל גווניהם ועד סרטי תדמית, פרסומות, הדמיות אדריכליות ועוד. בכל מקום בו יש תוכן ויזואלי, נמצאים יוצרים ויוצרות שתרמו ליצירתו.

בימים אלה הרבה יוזמות נהדרות מחפשות מתנדבים ליצירה ועיבוד של תכנים והרבה חברי איגוד מתנדבים לעזור ואף יוזמים בעצמם. 

אבל לצערנו תוך זמן קצר נתקלנו במקרים של ניצול של כוונותיהם הטובות. מפרויקט שהעמיד פנים של יוזמה ממשלתית, אדם שאמר שהוא יוצר סרט הסברה בהתנדבות אך התברר שהוא עובד על סרט מסחרי, אחר שהעמיד בהיכון אנשי פוסט-פרודקשן מתנדבים לעבודה דחופה ונעלם מעל פני האדמה ומוסד בריאותי הממומן בשגרה מכספי ציבור ותורמים שגייס יוצרים מתנדבים כדי לעשות לעצמו בנק סרטוני גיוס תרומות לעתיד.

אנו קוראים לארגונים והיוזמות השונות לא לנצל את התקופה הזאת כדי לנצל בני אדם. מעבר לעובדה שרבים מחברינו וחברותינו, שאגב עוסקים בפעילויות התנדבותיות גם בשגרה, איבדו את עבודתם בעקבות המצב, היום במיוחד יש לשים דגש על בנייה של חברה ישראלית הוגנת ומכבדת.

מה זה אומר?

  1. אם אתם ארגון מתוקצב ומבוסס ויש לכם את האפשרות לשלם ליוצרים, אל תגייסו אותם כמתנדבים. שלמו להם. עשייה חברתית היא גם תשלום הוגן. גם בשגרה. כמו שלא תצפו מהעובדים שלכם להגיע לעבודה ללא שכר, כך ראוי לשלם שכר למי שמייצר עבורכם את הסרטונים.
  2. אם אתם יוזמה לא מתוקצבת ומגייסים מתנדבים, ברגע שיש לכם תקציב הפנו את חלקו למתנדבים שגייסתם ושלמו להם.
  3. תכבדו את הזמן, האנרגיה והיכולות שלהם: עד כמה שניתן אסמסים וטלפונים ופניות צריכים להיות רק בשעות העבודה שתאמתם איתם. אנשים לא צריכים להיות זמינים ופנויים 24/7, בטח לא עכשיו ובטח ובטח לא בחינם.
  4. תנו קרדיט - על הסרטונים והיצירות עצמם, באתר שלכם, ברשתות החברתיות ותהללו ותשבחו אותם ותוסיפו את המייל שלהם או תתיגו אותם אם הם מאשרים, כדי שמי שרואה את העבודה שלהם וירצה להעסיק אותם, יוכל ליצור קשר בקלות.
  5. תעבירו הלאה - עבדתם עם מישהו מעולה? ספרו לחבריכם ולאנשים שאתם עובדים איתם. תמליצו עליהם לכולם, ותכתבו להם מכתב המלצה.
  6. אם אתם לא מוכנים למסור מידע מי אתם, מה המטרות שלכם ועבור מי אתם פועלים, אתם יוזמה מזיקה והמלצתנו החד משמעית היא לא לשתף עמכם פעולה

 

עבורכם ועבור ציבור היוצרים המתנדבים יצרנו תבנית התקשרות: דוגמה להזמנת עבודה בהתנדבות בעת מבצע חרבות ברזל בלבד.pdf שכתבה עבורנו היועצת המשפטית של האיגוד עו״ד גליה מלוברוצקי, אתם מוזמנים להשתמש בה.

אם יש לכם שאלות שילחו אלינו בטופס בתחתית העמוד.

שיהיו ימים טובים

איגוד העורכים - איגוד מקצועות הפוסט בישראל (ע״ר) 

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: