קולנוענים וקולנועניות? חברי וחברות איגוד העורכים או איגוד היוצרים הירושלמים? ירושלמים וירושלמיות?

בואו להתמנגל איתנו!

אתם מוזמנים לאירוע אקסקלוסיבי שאירגנו לכם במסגרת שבוע העיצוב בירושלים.

נשנושים, שתיה ומוזיקה טובה עלינו. נושאים לשיחה ומצב רוח טוב עליכם.

בואו לחלוק עימנו חוויות מהטיימליין שלכם, להכיר ולנשום אוויר הרים צלול.

זמן ומקום: יום שלישי 28/06 בבית הנסן ( רח׳ גדליהו אלון 14, ירושלים) בשעה 19:00.

 

אחרי שנכיר כולנו, אתם מוזמנים להמשיך איתנו את הערב עם מכן פאנל בנושא עיצוב זמן וחלל באמצעות עריכה בהנחיית בנימין פרידנברג ובהשתתפות חברי האיגוד: שירה קלרה וינטר, הדר פרידליך וגלעד ענבר.

 

לאירוע המינגלינג יש להירשם מראש בטופס >>

ההגעה לשאר אירועי שבוע העיצוב בירושלים הינה חופשית, על בסיס מקום פנוי.

 

ארועים נוספים ושווים שלנו:

עיצוב וזמן בקולנוע - הארועים ללא עלות ופתוחים לקהל הרחב

אף כי נדמה לא פעם כי הקולנוע ייסודו בסיפור ליניארי, לעיצוב תפקיד מרכזי בקיפולו של ציר הזמן הקולנועי: עיצוב כתוביות הפתיחה מכניס רמזים מתרימים לעלילה, עיצוב הסט מעיד על סיפור הרקע של הדמויות, תלבושות מבטאות הלך רוח ותקופה ומרחבים מדומיינים שלמים מעוצבים ומוטמעים אל תוך המסך. הזמן, שמביא חידושים טכנולוגיים שמרחיבים את הביטוי העיצובי בסרטים, כורה במקביל את מותו שלו בקולנוע. העריכה איננה לינארית יותר, יום מעוצב ללילה, מבנים מתפוררים ונבנים מחדש, חפצים ותנועה נכתבים אל ומחוץ לתמונה. באירוע ״עיצוב וזמן בקולנוע״ ייבחנו מקומותיהם הן של העיצוב והן של הזמן, וידו של מי על העליונה.

 

26.6.22 יום ראשון

20:30 – ״זמן לא רלוונטי״ – יואב רז

השפעת הצבע ועיצוב התמונה על רגש הצופה בקולנוע ושכתוב הזמן באמצעים דיגיטלים – יום ללילה ולהיפך, חורף לקיץ, עבר לעתיד. הזמן בו צולמה התמונה הוא רק נקודת המוצא לעתיד חדש.

בהרצאה יעשה שימוש בחומרים מתוך עבודות וידאו ארט של הצלם איתן ויתקון.

 

21:15 – כותרות פתיחה בקולנוע: בין עיצוב, אומנות ושיווק – אפי ליפשיץ

כותרות הפתיחה בקולנוע עשויות להיות, כשהן מוצלחות, השילוב המושלם בין הצורך האומנותי לאתגר את הקהל, למשוך אותו פנימה אל תוך העלילה בזמן קצר ולייצב את הטון של הסרט. אך האומנות הזו התפתחה גם בגלל צורך המסחרי שמתייחס לסרט כעסק, שדרושים לו מיתוג, עיצוב ו"אריזה" וכן, גם קרדיטים למעורבים.

במפגש זה, ננסה לסקור את המגמות הבולטות בתחום, להכיר את האמנים והקולנוענים הבולטים שעשו שימוש יוצא מהכלל בכותרות הפתיחה כמסר אומנותי ולהבין איך הצרכים המסחריים המשתנים השפיעו על תחום שהכניס עיצוב, טיפוגרפיה, אנימציה, ופרסום והפך לחלק בלתי נפרד מתהליך היצירה של האמנות השביעית.

28.6.22 יום שלישי

21:15-22:30  - פאנל עיצוב וזמן בקולנוע

שלושה במאים.ות ועורכים.ות בשיחה על שכתוב המציאות והזמן דרך עיצוב הסרט והעריכה ויצירה של מניפולציה רגשית. האם יש דבר כזה עיצוב לסרט דוקומנטרי? מה הבעיה במציאות, החלטות עיצוביות בתקציב ישראלי ועוד.

שירה קלרה וינטר, הדר פרידליך, גלעד ענבר.

בהנחיית: בנימין פרידנברג.

--------------------

אוצרות: בנימין פרידנברג, נגה בריינס

הפקה: בני שקלובסקי