לכבוד: דרורית ורטהיים, יו"ר

אבי ניר, מנכ"ל שידורי קשת

שלום רב,

  1. אנו איגודי היוצרים והעובדות בטלוויזיה, יחד עם פורום הקולנועניות מייצגים כ-5000 איש ואישה אשר אמונים על יצירת תכנים טלוויזיוניים וקולנועיים מהנים, ראויים ומעל לכל מכבדים, לכל אזרחית ואזרח בישראל.
  2. במסגרת משימתנו להתמודד עם תופעת ההטרדות המיניות בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, ניסחנו וחתמנו יחד על אמנה למניעת הטרדות מיניות, המתווה נורמות וקובעת כללים שמטרתם להבטיח סביבת עבודה בטוחה ומכבדת לנשים וגברים בתעשייה.
  3. לאור הטענות הרבות שנשמעו בימים האחרונים מפי נשות תקשורת ועובדות ב"קשת" על התנהגות מינית לא ראויה ועל הטרדות ופגיעות מיניות לכאורה מידי בכירים ב"קשת", שמחנו לקרוא שהנכם רואים בחומרה את הטענות ומבטיחים לפעול על מנת ליצור סביבת עבודה בטוחה ומוגנת לכלל העובדות והעובדים שלכם. יתר על כן, ההחלטה שקיבל על עצמו נשיא "קשת", אלכס גלעדי להשעות עצמו זמנית מתפקידו, הינה הצעד הנכון והראוי לעשות לאור הנסיבות.
  4. בזמן שאנו נוכחים פעמים רבות וכואבות מדי כי בחברה הישראלית רווחת הנטייה להאשמת הקורבן ולהכחשה כמעט אוטומטית של פגיעות מיניות, מעודד לראות את התייחסותכם כבדת הראש לטענות שנשמעו. התייחסות שראוי שתאומץ ותופנם על ידי יותר בכירות ובכירים במשק הישראלי.
  5. אנו מקווים כי מילותיכם הראויות לא תשארנה בגדר הכרזות יפות בלבד ותהינה מגובות במעשים, גם אם אלה יגבו מחיר לא קל.
  6. "קשת" עודנה מעסיקה טאלנטים ואחרים אשר נקשרו בפרשות חמורות בעבר, ופעמים רבות לא התמודדה עם הטענות, אלא הניחה להן לשקוע בשיח הציבורי מבלי שיזכו לטיפול מתאים. בחירתכם לפעול כך לצד דבריכם האחרונים, פוגעת בכוונת מילותיכם והופכת אותן לדברים בעלמא, מילים שנאמרות בכדי לצאת לידי חובה ותו לא.
  7. אנו מקווים כי לא כך הדבר וכי הצהרותיכם תהינה מנוע לשינוי של ממש ליצירת סביבת עבודה נטולת הטרדות מיניות שיתבטא הן כלפי פנים במקום העבודה, והן כלפי חוץ על מסך הטלוויזיה.
  8. "קשת" כגוף השידור המוביל בישראל המהווה פנים של החברה הישראלית, אינה יכולה להרשות לעצמה פחות מכך. המסר הנצפה ממסכם מחלחל לכל בית ובית בישראל. ניתנת לכם כעת ההזדמנות להיות חוד החנית במאבק הציבורי נגד הטרדות מיניות, זה שיחולל את נקודת המפנה ביחס המוסדי לפגיעות מיניות בישראל, ושלאורו יצעדו מוסדות אחרים, גדולים וקטנים במשק.
  9. אנו, איגודי היוצרות והעובדים בטלוויזיה ובקולנוע נעמוד לצדכם בכל פעולה בה תפעלו כדי ליצור סביבת עבודה בטוחה לעובדותיכם, ובכדי לשדר טלוויזיה המציגה עמדה שאינה משתמעת לשתי פנים נגד פגיעות מיניות, אף אם פעולות אלה תהינה כרוכות במחיר כלכלי.

 

בברכה,

עמית ליאור, יו"ר איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה (ע"ר)

יריב הורוביץ', יו"ר איגוד במאיות והבמאים (ע"ר)

ליאור אלפנט, מנכ"ל פורום הקולנועניות ויוצרות הטלוויזיה בישראל

אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם – ארגון השחקנים בישראל (ע"ר)

יפעת פרסטלניק, יו"ר איגוד המפיקים לקולנוע ולטלוויזיה (ע"ר)

אסנת טרבלסי, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים (ע"ר)

יצחק צחייק, יו"ר איגוד העורכים – איגוד מקצועות הפוסט בישראל (ע"ר)

עידן ברד"ך, יו"ר אק"ט – איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל (ע"ר)