בתוך העולם המשתנה והגועש איגוד העורכים אחראי על חלקת האלוהים הקטנה שלו ומשתדל להגן, לקדם מקצועיות ואיכות באמצעים שעומדים לרשותו.

האיגוד לא אומר לכם עם מי לעבוד ואיך לעבוד. 

זה נכון שיש לאיגוד כללים מנחים שאנו רואים אותם כנאותים (הצמדת תנאי העסקה לחוקי המגן שחלים על שכירים) אבל אנחנו לא מונעים מאף חבר או חברת איגוד לעשות את הבחירות שלו. 

בנוגע להצטרפות של אייל גולן כמשקיע בחברת קודה תקשורת יש לומר את המובן מאליו - אנו תומכים ומאמינים למי שהיו נערות שחוו פגיעה מידיו. 

האיגוד פועל מול מוקדי הכוח בתחומים השונים בהם אנחנו עובדים (קולנוע, טלויזיה, פרסום, יזמים ועוד) המלאים בעלי ובעלות כוח שמנצלים אותנו כדי לכפות את עצמם ורצונם באלימות כלכלית, מילולית ובדורסנות שהיא לעתים חסרת מעצורים.

ההצטרפות של אייל גולן כמשקיע לחברת קודה מדאיגה אותנו. גם ברמה הערכית וגם ברמה הפרטנית - איזו סביבת עבודה זו תהיה? כיצד היא תשפיע על ערכי המוסר של החומרים אותם נערוך וכיצד היא תשפיע על מערכת היחסים בינינו כספקי שירות ועובדים ובין חברת ההפקה ששוכרת אותנו? האם תהיה זו מערכת יחסים מכילה, הוגנת, מכבדת, איכותית ויצירתית? לא בטוח. אנחנו נעשה ככל שביכולתנו כדי לודא שכך יהיה ומזכירים לבוא להתייעץ אתנו לפני התקשרות חדשה.

 

תודה לחבר האיגוד מני ורסס שיזם והרים את הכפפה