עדכון

מצורפת תשובתו של התאגיד לפנייתנו מחודש אוגוסט. 

אמל״ק ממנכ״ל האיגוד: התאגיד דוחה את טענותינו וטוען שביטול ההפקות הגורף והמהיר נעשה בהליך תקין, שהוא אינו אחראי לעובדי ההפקה כיוון שהם עצמאים, שאין לו כוח משמעותי כגוף שידור (!) בתעשייה וכי אינו אחראי או מודע למה שנעשה בהפקות החיצוניות שלו. זו תשובה מצערת ומצער שהתאגיד בוחר להוציא כסף על מכתבים מעורכי דין חיצוניים במקום להתנהל בצורה מתחשבת והגונה.

חשוב שכל יוצר העובד עבור התאגיד בכל תפקיד כלשהו ידע כיצד הוא ותרומתו נתפסים בעיני התאגיד וכי עבודתו והפקתו יכולה להיות מופסקת באחת ולעיתים בלי קשר להפקה בה הוא עובד. יש לתהות האם יצירה יכולה להיות איכותית, פורצת גבולות ומעיזה אם היא נעשית עבור תאגיד שכזה.

נבהיר שאיננו מתייחסים לאקט הסתרת הנשק וזאת משום שעד כמה שאנו יודעים לא נעשה הליך ברור יסודי, אמיתי ועמוק בנושא. הליך שיכול לעורר דיון חשוב וראוי בין הגופים המשדרים למפיקים וליוצרים, דיון שנשמח לקחת בו חלק, דיון שעד עתה עסקנו בו לבד וביוזמתנו הרבה לפני אותו מקרה.

 

 

 

--------------------

20/8/19

לפני כשבועיים הודיעה מועצת תאגיד השידור הישראלי על הפסקה לאלתר ובאופן גורף של קשרי העבודה הקיימים עם חברת קודה תקשורת בע"מ על רקע פרשת השתלת הנשק בביתו של תושב מזרח ירושלים במסגרת צילומי תכנית הטלוויזיה "מחוז ירושלים״.

החלטה זו נעשתה ללא שימוע וללא התחשבות ופגעה וממשיכה לפגוע ביוצרים שעבודתם הופסקה מיידית ושרירותית. בהודעתו לעיתונות התאגיד התהדר בציטוט הקוד האתי שלו אך במעשיו ובצורה מאוד נוחה בחר לא להחיל את הקוד האתי הזה על התנהלותו מול היוצרים. 

היום פנינו לתאגיד בדרישה מנומקת לבטל את העונש הקולקטיבי שהוא הפיל על הפקות קודה תקשורת שלא חטאו ואין להן דבר עם הפקת ״מחוז ירושלים״ זולת אותו בית הפקה.

התאגיד אמור להיות אור לגויים בכל הנוגע להתנהלות הוגנת וחוקית ואנו כאן לא רק כדי להגן על העוסקים במקצועות הפוסט וההדמיה אלא גם כדי להזכיר לו את זה ולסמן לו את הדרך הנכונה.

אנו מודים לעורכי הדין שי בקל ואלכס וולף על העבודה היסודית.

--------------------

עדכון

לשמחתנו זמן קצר אחרי שפנייתנו הגיעה לתאגיד כאן חודשו לפחות חלק מההפקות שבוטלו.

 

------------------

8.8.19

רקע:

כאן11 הודיעו שהפסיקו את ההתקשרות עם יוצרי הסדרה "מחוז ירושלים"

במועצת התאגיד החליטו להפסיק את העבודה עם חברת ההפקה "קודה תקשורת" בעקבות הפרסום ב"הארץ", לפיו המשטרה שתלה נשק בביתו של תושב עיסאוויה לצורך צילומי התוכנית. "התנהלות בזויה ובגידה באמון הציבור", אמרו בתאגיד

------------------

 

עם כל הכבוד לנחרצות התאגיד ראוי למצוא פתרון נאות ומוסכם להפקות שכרגע נמצאות בעבודה בקודה כולל מחוז ירושלים ואלה שסוכם עליהן מראש כדי שהיוצרים בהפקות אלה לא יפוטרו מעבודתם לאלתר

פנינו בנושא לתאגיד ונפעל כדי שכל שינוי ייערך ללא פגיעה ביוצרים. נעדכן בהמשך

 

מעבר לכך אם אתם מרגישים שהגבולות המקצועיים שלכם נמתחים בצורה שאינה רצויה ויש לכם שאלות שנוגעות להתנהלות החוקית של מקום העבודה שלכם ומה שמותר ואסור לעשות - דברו איתנו.

 

יש לנו יועץ משפטי במיוחד בשביל השאלות האלה

 

Icons made by Smashicons from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: