יום עיון משותף לאיגוד הבמאים ואיגוד העורכים, על תהליך העבודה המרתק בין במאים לעורכי וידאו. במפגש, שיתקיים ביום ראשון ה-21/12 בשעה 20:30 בבר הר-סיני (הר סיני 2) בתל אביב, יתארחו הבמאים מיכל ברזיס ועודד בן נון והעורך דב שטויר, שעבדו יחדיו על עריכת הסרט הקצר "איה". האירוע בהנחיית מבקר הקולנוע יאיר רווה. 

עבודת העריכה על "איה", הנמצא בין המועמדים לרשימה הסופית לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הקצר, בוצעה תחילה על ידי ברזיס ובן נון. בשלב מסוים, השניים החליטו כי הם זקוקים לצלע נוספת בחדר העריכה וצרפו את שטויר. 

במהלך המפגש הייחודי, יוצגו קטעים נבחרים מהסרט ויודגמו תהליכי העריכה בשלבים השונים – מה היו הבעיות ואלו פתרונות נמצאו. הבירות והנשנושים עלינו!

"איה" (40 דקות) מביא את סיפורם של שני זרים – גבר ובחורה -  הנפגשים במקרה בנמל התעופה. הגבר (אולרין תומסון) סבור בטעות כי הבחורה (שרה אדלר) היא הנהגת שאמורה לקחת אותו לירושלים. הבחורה, לעומתו, מוקסמת מאקראיותו של הרגע הנרקם לפניה. מכאן והלאה מתפתח מסע קצר שמלמד כמה שברירי המרחק בין קרוב ורחוק.

בסיום המפגש יתקיים הסבר קצר על תוכנת WRAPP – תוכנת עריכה מיוחדת לבמאים ועורכים שפותחה במטרה לייעל את תהליך העבודה המשותף ולשפר את התקשורת בין המעורבים בפרויקט. התוכנה מאפשרת לצפות בחומרי וידיאו ולתת הערות על גבי החומרים בנקודה ספיציפית ב-timecode ואף לסמן בקלות נקודה על המסך עצמו. 

ההשתתפות באירוע אינה כרוכה בתשלום, אך בשל אופיו האינטימי, מספר המקומות מוגבל ל-30 אנשים – בהרשמה מראש בלבד, באמצעות דוא"ל: info@directorsguild.org.il.