איגוד העורכים - איגוד מקצועות הפוסט בישראל (ע״ר), הוא איגוד מקצועי של שכירים, עצמאים ובעלי חברות שעוסקים ביצירת תכנים אודיו ויזואלים, הדמיות תלת-ממד ואנימציה. 

האיגוד עוסק רבות בהגנה על זכויות העוסקים בתחום, בין השאר אנו מטפלים בהלנות השכר והתנערות מתשלום. אלה נפוצים מאוד בארץ ויש פערי כוחות גדולים מאוד בין הפרילנסרים והעצמאים שעובדים עבור ההפקות לבין חברות ההפקה. את הפערים האלה אנו פועלים לצמצם ע״י מידע מקצועי, תמיכה משפטית חינם (כולל כתיבת תביעות קטנות וליווי), עזרה במשא ומתן וקשר עם גופי השידור וההפקה.

מקרה מייצג שאנו מטפלים בו לאחרונה נוגע להפקה דוקומנטרית בתאגיד ״כאן״ בשם ״הדיפלומטים״ בהפקת יהודה ביטון. למרות שפנינו להנהלת התאגיד פעמים רבות כבר מעל חצי שנה כדי שיחייבו את המפיק לשלם את חובותיו. לצערנו התאגיד מתנער מאחריות. נוצר מצב בו מפיק שמתנער מחובות של מאות אלפי שקלים ליוצרים ועובדים בהפקה מקבל כסף ציבורי.

מנקודת מבטנו, התנהלות עסקית הוגנת וכיבוד הסכמים והתחייבויות הם הבסיס עליו בנויה חברה ומדינה חזקה ומשגשגת. מעבר לכך, גופי השידור השונים שמקבלים מהמדינה רשיונות כדי לשדר, ובטח ובטח תאגיד ״כאן״ שנשען על כספי ציבור, חייבים לוודא שהיצירות שהם משדרים נעשו בהגינות תוך תשלום מלא ובמועד ותוך מתן קרדיט נאות ליוצרים ולעובדים. 

מצורפת פניה שנעשתה להנהלת התאגיד ולביקורת הפנים של התאגיד, סביבה הצלחנו, יחד עם פורום היוצרים הדוקומנטרים (ע״ר) ואקט איגוד עובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל (ע"ר), לאגד את רוב האיגודים המקצועיים בתעשייה כולל איגוד תסריטאי הקולנוע והטלויזיה בישראל (ע״ר), איגוד מקצועות האנימציה (ע״ר) ואיגוד הבמאיות והבמאים (ע״ר).

רובם המוחלט של המקרים שאנו מטפלים בהם מוסדרים ופרטיהם נשארים מאחורי הקלעים. במקרה הנוכחי יש צורך לפרסם את הדברים ואנו מעריכים מאוד את היוצרים והעובדים שמאפשרים לנו לעשות זאת. כן ירבו.

מצורפת הפנייה שנעשתה לתאגיד ונעדכן בהתפתחויות.

מכתב סופי לתאגיד כאן חובות יהודה ביטון 6.12.22.pdf