קורות החיים שלנו, כמונו, הם מסמך חי שכל הזמן מתעדכן משתנה ומכיל תכנים שמשתנים לפי הבנאדם, התפקיד והמקום אליו אנחנו פונים ועדיף לא לחכות לזמן שבו אנחנו נדרשים לשלוח קורות חיים כדי לכתוב אותם או לשכתב אותם כי זה מתכון ודאי לשגיאות כתיב, השמטות תוכן חשובות ומלל מיותר. 

ההתנהלות הנכונה והאפקיטבית היא לשבת כבר מחר לכתוב את קורות החיים ולפנות שעה בכל רבעון או שנה לשכתוב של המסמך שצריך לשקף את השינויים בקריירה שלנו ולהיות עדכני. אם אנחנו שולחים את אותם קורות חיים כבר שלוש שנים ודבר לא השתנה בהם אנחנו צריכים לעשות בדק בית בקריירה. אגב, גם אם אנחנו שכירים באותה חברה חמישים שנה העבודה שלנו משתנה מפרויקט לפרויקט בתוך המשרה וחשוב לעקוב אחרי הפרויקטים המרשימים יותר שאנחנו עושים ולרשום אותם במסמך ברגע שהם נגמרים.

אם אתם רוצים להתייעץ אתנו, שילחו דוא״ל

טמפלט קורות חיים

איך עושים את זה?

נתחיל ממסמך הבסיס, הראף-קאט של סיפור החיים המקצועיים שלנו. זה מסמך באורך הגלות שבו אנחנו מתעדים כל אבן-דרך מקצועית מהרגע שבו נולדנו ועד היום. 

 

1. נפתח קובץ חדש ונמזוג לתוכו את ראשי הפרקים של הקריירה/קריירות שלנו מאותו יום בו התחלנו לאייר לחברים בצורה הומוריסטית את סגל המורים של כיתה ב׳ ועד אתמול שהשלמנו עיצוב פסקול של סדרה לאמזון פריים.

כמובן נכניס פנימה השכלה, צבא אם יש, התנדבויות, ועדי הורים, חברות בלהקת א-קפלה ועוד לפי סדר כרונולוגי הפוך - הארוע העדכני ביותר מופיע ראשון והעתיק ביותר אחרון.

 

2. ניתן לזה לשבת כמה ימים במהלכם בטוח ניזכר בעוד כמה נקודות שיש להכניס למסמך האב והכי חשוב - נפנה זמן ביומן לעוד שבוע כדי לערוך את מסמך האב.

 

3. עבר שבוע, זה הזמן לשכתב את מסמך האב.

מסמך האב הוא כמו הדראפט הראשון של התסריט - זה לא צריך להיות חד, משויף ומושלם, זה הדראפט הראשון. הוא רק צריך להכיל את כל המידע ולהיות קוהרנטי ומסודר.

נסדר את התוכן בפרקים ובראש כל פרק נרשום את טווח התאריכים של התפקיד/עבודה. חשוב שטווח התאריכים יהיה מדויק, חודש ושנה ולא רק השנה. 

בשורה הבאה נרשום את שם התפקיד האחרון שלנו או הנוכחי יחד עם המחלקה או מידע מבאר לדוגמא: 

  • עורך פרומואים במחלקת החדשות, פוקס אינטרנשיונל, וושינגטון

או לדוגמה אם עבדנו מהבית מהבית:

  • עריכה דוקומנטרית, פריים-טיים, חברת הפקה, ערוץ כאן 11

בפסקה הבאה נפרט בשניים שלושה משפטים את האחריות שהיתה לנו בפרויקט, באילו צוותים היינו מעורבים, למי נתנו דין וחשבון ועם מי עבדנו בצמידות. האחריות שאנחנו רושמים יכולה להיות גם של הצוות כולו ולא רק שלנו. לדוגמה: 

  • פיקוח על הבאה לשידור ועיצוב תמונה וצבע 
  • עיצוב והפקת הדמיות פרויקט סופיות והגשת תיק פרויקט לועד המנהל 

מומלץ להתחיל במילת אקשן כמו ״פיקוח, הורדה, העלאת, שיפור..״ ובהמשך לשים דגש על אחריות תקציבית שהיתה לנו ועל נסיון בינלאומי של הארגון בו עבדנו, שלנו ושל הצוות בו לקחנו חלק.

לבסוף נרשום את ההשגים בעבודה שעשינו בכמה שורות.

מה הם השגים? תוצאות. לא לבלבל בין השגים לתפקידים - תפקיד יכול להיות צביעת בניין התוצאות הן כמה בנינים צבענו ותוך כמה זמן. ההשגים צריכים להיות קשורים לאחריות שרשמנו בחלק הקודם. מילות מפתח - אחריות, צוות והשגים. מי שיקרא את קורות החיים שלנו רוצה לדעת שיש לנו את היכולת לקחת על עצמנו ולבצע בצורה יוצאת דופן את האחריות שהוא נותן לנו.

אם לדוגמה הסדרה בה היינו עוזרי עריכה זכתה בפרס בינלאומי, חשוב לציין זאת. אם הצוות בו עבדנו סיים את העבודה מוקדם מהמתוכנן, זה ראוי לציון. לחלקנו יהיה מביך לטפוח לעצמנו על השכם עבור משהו שכולם עשו ביחד או עבור פרס שבמאי התוכנית זכה בו אבל זו תפיסה שגויה - יצירה היא עבודה משותפת ולא משנה כמה קטן היה התפקיד שלנו בתוכה, אנחנו תרמנו להצלחה של היצירה.

שוב, נשים דגש על תקציבים - למשל אם חסכנו להפקה כספים כי הטמענו שיטת עבודה חדשה. עוד נשים דגש על מדדים שעמדנו בהם ואם לא היו כאלה בעבודה הזאת, אנחנו יכולים להמציא אותם או להשוות את איכות העבודה שלנו לסטנדרט הנהוג בתחום.  

כמובן - אסור לקחת קרדיט לא לנו. אם ערכנו שלושה מתוך עשרה פרקים בסדרה חשוב לציין זאת ולא לתת לקורא לחשוב שערכנו את הכל לבד.

אחרי שגמרנו את מסמך האב ושמנו לעצמנו תזכורת להוסיף אליו כל רבעון הגיע הזמן לבנות את מסמך קורות החיים כשמול עינינו עומדת המשרה שאנחנו רוצים ומקום העבודה הרצוי.

 

4. נפתח מסמך חדש

חלק ראשון:

שם מלא

כתובת

טלפון

(לוודא שיש לקו מענה קולי עם הודעה מכבדת ״הי זה חיים, אני לא זמין כרגע אנא השאירו הודעה״)

כתובת דוא״ל עם קו מתחת

(עדיף שכתובת דוא״ל תהיה השם המלא שלנו ולא שם החיבה של החתול שלנו או גרוע מכך)

כתובת אתר

(אם הוא רלוונטי ובעניין מקצועי, אם זה בלוג שירה כדאי לוותר על זה)

 

חלק שני:

ממסמך האב נבחר את הנסיון התעסוקתי הרלוונטי ונוסיף אותו למסמך קורות החיים מהעדכני ביותר ומטה.

כיצד כותבים נסיון תעסוקתי - שלושה חלקים בצ׳אנק של טקסט ואז רווח לפני המשרה הבאה. חשוב להכניס את החודשים בתקופת ההעסקה ולא רק את השנים כי אחרת זה נראה כסוג של הונאה, כנסיון להאריך את תקופת ההעסקה.

זה נראה ככה:

  1. טווח תאריכים מודגש עם קו מתחת ומקף לדוגמה: Oct 2012 to Mar2016
  2. שם התפקיד, המחלקה ואם צריך מידע מבאר 
  3. שניים שלושה משפטים שקשורים באחריות שלנו בתפקיד.
  4. השגים בעבודה בנקודות

 

חלק שלישי: 

חינוך מהעדכני ביותר ומטה.

למשל: BS תעשייה וניהול, טכניון חיפה ישראל ינואר 2019

להכניס את תאריך הסיום של התואר או הקורס, אין צורך להכניס תיכון.

ו.. זהו.

אין צורך להכניס ממליצים או המלצות. אם מקום עבודה ירצה הוא יבקש ממך.

עמוד קורות החיים הוא עמוד אחד בלבד. אם הוא ארוך מזה אנחנו צריכים עורך (אתם מוזמנים לפנות אלינו בדוא״ל ונעזור)

 

מידע רלוונטי נוסף:

 

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: