רוברט מקי חוזר לישראל: המרצה המוביל בעולם לכתיבה ולאמנות הסיפור יופיע בתל אביב - בפעם האחרונה מול קהל

מקי, הנחשב ל"גורו של הכותבים", יסיים בחודש נובמבר את סיבוב הפרידה שלו מן הבמה, בישראל. במרכז ביקורו (23-26 בנובמבר) סמינר "סיפור" האגדי ויום נוסף שמתמקד בכתיבת סדרות טלוויזיה. בארבעים השנה האחרונות השתלמו בסמינר למעלה ממאה אלף איש בעשרות ערים בכל רחבי העולם. בין הבוגרים תסריטאים, במאים, שחקנים, סופרים ואנשי טלוויזיה בולטים בחו"ל ובארץ, מאות מתוכם זוכי אוסקר ופרסים בולטים נוספים. את ההקדמה לתרגום העברי לספרו רב-המכר של מקי כתב בזמנו יאיר לפיד: ”האם יש לכם סיפור? האם המצאתם משהו? אם כן, הוא יסביר לכם איך לספר אותו. איש אינו מסביר את זה טוב ממנו"

רוברט מקי, מי שנחשב למורה המוערך בעולם לכתיבה ולאמנות הסיפור (Storytelling), חוזר לישראל, 16 שנה אחרי ביקורו הקודם כאן. ביקורו הפעם יהווה ציון דרך היסטורי עבורי המרצה המיתולוגי – זו תהיה הסדנה האחרונה שמקי, בן 81, מעביר בפני קהל על במה. בימים האחרונים הודיע המרצה כי לאחר הסמינר בתל אביב לא יעביר עוד הרצאות בפני קהל.

מקי מגיע לישראל ביוזמת הבמאי-מפיק ארי דוידוביץ וחברת היפרמדיה. הוא יקיים כאן את סדנת הדגל שלו, סמינר "סיפור" (Story Seminar), שתימשך שלושה ימים מלאים, מ-23 עד 25 בנובמבר. מיד אחר כך, ב-26.11, יעביר מקי יום השתלמות מיוחד המוקדש כולו לכתיבת סדרות טלוויזיה – TV Series Day. שני האירועים, בהרשמה מראש ובתשלום, יתקיימו באודיטוריום ע“ש סמולרש באוניברסיטת תל אביב.

הסמינר ויום הטלוויזה מיועדים לכותבים מכל הסוגים והז‘אנרים ולאנשי מקצוע העוסקים בסיפורים: תסריטאים, במאים, מפיקים, אנשי טלוויזיה, סופרים, מחזאים, שחקנים וסטודנטים. בשנים האחרונות מושכת הסדנה ברחבי העולם לא מעט אנשי שיווק, כתיבה ותוכן גם מתחומי ההייטק.

"הסמינר של מקי זוכה לתשואות כמעט בכל רחבי העולם – לא רק כמקום שטוב להתחיל בו, אלא גם כמקום שחוזרים אליו שוב ושוב", נכתב בניו יורק טיימס. המרצה הוותיק הקדיש למעשה את כל חייו המקצועיים להכשרת דורות של כותבים ברחבי העולם. לא בכדי כינה אותו פיטר ג'קסון, הבמאי עטור התהילה של הטרילוגיות "שר הטבעות" ו"ההוביט", בתואר "הגורו של הגורואים".

מאז 1984 השתלמו בסדנאות שלו למעלה ממאה אלף איש בעשרות ערים מרכזיות בכל חמש היבשות, מניו יורק ועד סידני. בין בוגרי סדנת Story כותבים, במאים ושחקנים מוערכים רבים, ובהם ג'יין קמפיון, ג'פרי ראש, פול האגיס, ג'ואן ריברס, מג ראיין, דיוויד בואי, ויליאם גולדמן, עקיבא גולדסמן, קירק דאגלס, ג'ון קליז וראסל ברנד. לא פחות מ-60 מבוגרי הסדנה זכו באוסקר, 100 זכו בפרס איגוד התסריטאים האמריקני, 50 בפרס איגוד הבמאים האמריקני ועוד מאות רבות היו מועמדים לפרסים.

מקי משמש כיועץ לאולפנים מרכזיים ולחברות טלוויזיה: דיסני, פוקס המאה ה-20, פרמונט, MTV ועוד. חברות רבות נוהגות לשלוח בקביעות את כל סגלי היצירה שלהן להשתתף בסדנאות שלו. בין היתר: פיקסאר, איי.בי.סי, בי.בי.סי, ניקולודיון, דיסני ושידורי קשת.

"סמינר סיפור" מזמין את משתתפיו להכיר לעומקן גישות עדכניות לכתיבה יוצרת בקולנוע, טלוויזיה, תיאטרון, ספרות וזירות תוכן נוספות. זהו מסע מודרך ומאורגן היטב באומנות הסיפור, החל מעקרונות בסיסיים של בנייתו ועד לרעיונות מתקדמים של עיצובו, משמעויות של עלילה, דמויות, עקרונות הנרטיב הקלאסי וכתיבה לסוגיה הלכה למעשה.

תל אביב חותמת רשימה ארוכה ומגוונת של ערים בהן העביר מקי את הסדנה שלו לקהלים מקומיים. בכלל זאת: לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, בוסטון, טורונטו, מקסיקו סיטי, סאו פאולו, ריו דה ז'ניירו, בואנוס איירס, סנטיאגו, בוגוטה, יוהנסבורג, לונדון, פריז, ברלין, המבורג, מינכן, בריסל, מדריד, ברצלונה, מלגה, רומא, ליסבון, הלסינקי, שטוקהולם, אוסלו, מוסקבה, איסטנבול, היידראבאד, בייג'ין, שנגחאי, סינגפור, סיאול ואוקלנד. לקראת הביקור הנוכחי, מקי ביקש לצפות בסרטים ובסדרות ישראליים שנשלחו אליו על ידי המארגנים.

בישראל השתתפו כ-800 איש בסדנאות של מקי בשני ביקוריו הקודמים כאן, ב-2005 וב-2006, שמילאו עד אפס מקום את האולם המרכזי בסינמטק ת"א שבו התקיימו הסדנאות. בין המשתתפים דמויות בולטות בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה והכתיבה לסוגותיה: חגי לוי, אבי ניר, שירלי מושיוף, אילן הייטנר, אמיר הראל, דודי זילבר, מוטי לרנר, ליאורה קמינצקי, דלית קהן, אלון אבוטבול, ליאת הרלב, גלעד שגב, אלון גור אריה, זהר וגנר, אתגר קרת, יהודית קציר וגם ראש הממשלה לעתיד יאיר לפיד, שאף כתב בזמנו את ההקדמה למהדורה העברית של "סיפור", מדריך הכתיבה רב המכר של מקי (שיצא לאור בהוצאת גורדון בתרגומה של נועה מנהיים).

"כמו כל מורה גדול באמת, מקי אינו מלמד אותך מה לעשות, אלא לאן להסתכל", כתב לפיד, "הוא לא מנסה להגדיר כישרון אלא איך להשתמש בו... הוא מחבק אותך כשאתה נתקל במחסום כתיבה, עוזר לך לקום מהרצפה כשסצנה נתקעת, מזכיר לך שוב ושוב למה הגעת עד הלום... האם יש לכם סיפור? הוא שואל שוב ושוב, האם המצאתם משהו? אם כן, הוא יסביר לכם איך לספר אותו. איש אינו מסביר את זה טוב ממנו".

 

מועד התחלה:

רביעי, 23 בנובמבר 2022 08:30

פתיחת דלתות:

08:30

כתובת:

אוניברסיטת תל אביב אודיטוריום סמולרש, ד"ר ג'ורג' וייז, תל אביב, ישראל

 

סמינר סיפור / STORY SEMINAR

מסע מודרך ומאורגן היטב באמנות הסיפור - Storytelling – החל מעקרונות בסיסיים של בניית סיפור, ועד לרעיונות מתקדמים של עיצוב הסיפור, משמעויות של עלילה, דמויות, עקרונות הנרטיב הקלאסי, וכתיבה לסוגיה הלכה למעשה. בסמינר מוצגות גישות עדכניות למלאכת הסיפור והכתיבה היוצרת בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה, התיאטרון והספרות.

 רביעי עד שישי, 23-25 לנובמבר 2022, מ-08:30 עד 18:30

מחיר: 2,985 ש״ח (מחיר הרשמה מוקדמת) לחברי וחברות איגוד העורכים: 2,537 ש״ח כולל מע״מ עד ה 23.10.22 

 

יום כתיבה לטלוויזיה / TV SERIES DAY (ניתן כעת לרכישה רק במסגרת חבילה עם סמינר סיפור)

השתלמות של יום שלם, שבה מעניק מקי את הכלים והידע לשלוט באתגרי הסיפור הארוכים של הטלוויזיה.

 שבת, 26 לנובמבר 2022, מ-08:30 עד 18:30

מחיר עבור כרטיס משולב (סמינר STORY + יום כתיבה לטלוויזיה): 3,475 ש״ח (מחיר הרשמה מוקדמת) לחברי וחברות איגוד העורכים: 2,953 ש״ח כולל מע״מ עד ה 23.10.22

הרשמה לחברי וחברות איגוד העורכים

לפרטים:

www.storyseminar.co.il

מדיניות ביטולים