לאחרונה הגיעו אלינו כמה שאלות בעניין שיתופי פעולה יצירתיים בפרויקט, ספציפית כשצד אחד אחראי על שיווק וגיוס הכספים וצד שני על כתיבת תסריט הפרויקט.

כמו בהרבה מקרים מקצועיים אחרים אם לא מסדירים מראש את מערכת היחסים המקצועית, חלוקת התפקידים והציפיות, יווצרו בשלב מאוחר יותר סכסוכים. בשנה האחרונה טיפלנו בכמה מקרים כאלה.

אחת האמירות הנפוצות שאנו שומעים מכם הן ״זה בסדר, אנחנו עובדים ביחד כבר שנים״ ו״אנחנו כמו משפחה״ ו״יש בינינו הבנה עמוקה״. כל אלה הן אמירות נכונות לשעתן/ בפועל רוב הסכסוכים הקשים, המרים והכואבים הם עם הקרובים לנו והמוכרים לנו ביותר. אלה החיים, לא סתם עושים מזה סרטי דרמה.

אז הכנו לכם טיוטה להסכם שיתוף פעולה יצירתי

ואתם מוזמנים להוריד אותו כאן >>

נאמר תודה לחברת האיגוד דניאל ונטורה שעזרה לנו לייצר את הטיוטה של הסכם שיתוף הפעולה, ותודה לעו״ד גליה מלברוצקי שכתבה את המסמך.

המסמך מגדיר את חלוקת הזכויות, התמורות, החובות והזכויות של היוצרים/ות כפי שמוסכם ביניהם/ן; מובן מאליו כי מסמך זה לא תפור לצרכים הייחודיים לכם והוא אינו מהווה יעוץ משפטי ושימוש בו הינו על אחריותכם בלבד. מומלץ לפני כל חתימה על חוזה להתייעץ עם עו״ד ועם ארגונים מחלקי תמלוגים הרלונטיים לפרויקט שלכם (אקום, תל״י, אשכולות ועוד).

 

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל הצעה לשיפור וכל שאלה ומבקשים שתעזרו לנו לבנות מסמכים הנוגעים לתחום ההתמחות הספציפי שלכם.

 

*הזמנות עבודה וחוזים אלה הינם רכושו של האיגוד וחל איסור להעבירו למי שאינם חברי איגוד, קל וחומר לסחור בהם. כל העושה כן צפוי לתביעה מטעם האיגוד ולעונשים הצפויים לו על פי הדין.

 

 

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: