• בעקבות פנייה של תאגידי תעשיית הטלויזיה (אנחנו, המפיקים, מפיקי הטלויזיה, במאים, תסריטאים, הפורום הדוקומנטרי, השחקנים ועובדי הסט) ותל״י חברת התמלוגים, בהובלת שי נשר, מועצת תאגיד כאן החליטה כי הרווחים שיתקבלו מהשקעת הכספים מתקציב הפקות הכספים יושקעו בהפקות, ככל הניתן ועל פי שיקול דעת הנהלת התאגיד. הסבר: תקציב תאגיד השידור הציבורי הו כ 200 מיליון ₪ בשנה, כמיליון ₪ מוקצבים להשקעה בתוכן. יתר התקציב מוקצב לתקורות , חברת החדשות והוצאות שונות. ההקצבה לתוכן מועברת מדי חודש לחשבון הבנק של התאגיד . מדי חודש כעשרים מליון ₪ מוזרמים מזומן לתוכן אבל התשלום עבור הפקת התוכן אינו מתנהל במקביל וכך מתאפשר לתאגיד השידור הציבורי לייצר הכנסות מריבית על כספים עבור תוכן ה"חונים" בחשבון הבנק של התאגיד עד מועדי התשלום ליוצרים ולמפיקים. מעכשיו כספי הריבית יועברו לתקציב התוכן השנתי להשקעת התאגיד בתוכן וכך יגדל התקציב שהתאגיד מפנה לתוכן מקורי.
  • עתירת הפקות המקור מתקדמת: בית המשפט העליון קבע כי הדרישה של עמותת הצלחה ושלנו (איגודי היוצרים) לחישוב מחדש של תקציבי הפקות המקור של הוט ויס תידון בפני הרכב שופטים. הסבר: העתירה מצביעה על עיוות בחישוב חובות ההפקה המקומית של חברות הכבלים והלוויין: בעוד החברות מעבירות יותר ויותר מנויים משימוש בתשתיות הכבלים והלווין לשידורים על גבי האינטרנט, תקציבי המקור מחושבים רק כאחוזים מהכנסות המנויים הישנים, ההולכים ופוחתים. העתירה דורשת לחשב את האחוז המופנה להפקות המקור מתוך כלל ההכנסות של חברות הכבלים והלווין, כולל הכנסות ממנויי אינטרנט. תודה רבה לעו״ד אלעד מן שהגיש את העתירה.