חברי איגוד יקרים. כל חודש ניתן סקירה קצרה של המהלכים מאחורי הקלעים. קחו בחשבון שישנם בכל זאת דברים שעדיין אי אפשר לפרסם. אבל הנה מה שכן:

ישנם העניינים השוטפים כמו טיפול בפניות חברים (עיכובי תשלומים, יעוץ משפטי, חוזים לפני חתימה, הסדרות קרדיט ועוד), דיאלוג עם "הסטודאו" בנוגע לבניית אתר האיגוד החדש, איך יראה ומה צריך להיות בו מבחינה פונקציונלית, ביורוקרטיה שקשורה בהגשות לקבלת תקציב ממשרד התרבות, תכנון ימי העיון הבאים.

בנוסף נערכה פגישה עם סמנכ"ל רשת שאול מגנזי בה עלו כמה נושאים שקשורים לתנאי העסקה של אנשי פוסט, ביניהם בקשה להסרת הדרישה לחשבונית מס לפני תשלום מחוזי הפקות רשת והעסקה ישירה של עוזרי עריכה ודיגיטטורים.

מצאנו בפגישה הבנה עמוקה של המקצוע וצרכיו ונכונות ללכת לקראתנו עד כמה שאפשר ואנו מקווים שזוהי ההתחלה של דיאלוג פורה.

בעקבות המלצתנו ל'קשת" ול'רשת" להעסיק אנשי פוסט בצורה ישירה, נתקבל במשרדי האיגוד "מכתב התראה בטרם נקיטה בהליכים משפטיים" מחברת קבלן, שמתקשרת עם אנשי פוסט מצד אחד ועם הזכייניות מן הצד האחר. במכתב נטען כי האיגוד וחבריו מכפישים את שם החברה, כי האיגוד דרש מגופי תקשורת שלא יקיימו קשרים מסחריים עם החברה, וכי בעקבות פעולות אלו בוטלו הזמנות עבודה מול החברה. בתשובתנו למכתב הכחשנו את הטענות שיוחסו לאיגוד והבהרנו חד משמעית - האיגוד קם כדי לשמור על המקצוע ועל העוסקים בו, ופועל לשמירה על תנאי העסקה הוגנים ורמה מקצועית גבוהה של חבריו.

בנוסף, זה כמה שבועות שמתנהל דיאלוג עם אולפני תל אביב שביקשו להחתים עורכים של הפקות רשות השידור על חוזה התקשרות חדש. העורכים העבירו את החוזה לאיגוד והודיעו לאולפנים שהאיגוד הוא נציגם למשא ומתן על החוזה. יובל נחמני ודנה רוסנסקי, היועצים המשפטיים של האיגוד, מטפלים בנושא ואנו מקווים שתושג הבנה שטובה לשני הצדדים.

החודש לקחנו חסות על מסיבת האלף של פורום עורכי הוידאו בפייסבוק, שאותו מנהל חבר האיגוד רן רצהבי והיה מרענן להיפגש בערב שכולו אלכוהול ושיחה טובה.

ניפגש ביום העיון הבא ב 13.5.13, יום שני ב 19:30 - "מתירים את הסבך" עם רוא"ח אורי בארי.