נפגשנו בתחילת החודש ליום העיון המרתק (והמפוצץ) בדיבי שהעבירו גיל תורן ואביב אלדמע בנושא עיצוב המציאות - פסקול הסרט הדוקומנטרי.

הופענו בפני הועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי והצגנו את האופן בו רשות השידור מתקשרת עם עורכים פרילנסרים. הדגשנו שלדעתנו העברת התשלום לעורך דרך אולפני הפוסט גורמת לבזבוז כספי ציבור, עיכוב בתשלום לעורך ורמיסת המקצוע. אנו מקווים כי הועדה תתייחס לנושא במסקנותיה.

המשכנו בפגישות עם מנהל הארנונה בעיריית תל אביב, אלי מלאכי, בנושא ההנחה בארנונת חדרי העריכה, המשכנו גם בפגישות עם איגוד המפיקים.

חבר האיגוד קובי נתנאל ייצג את האיגוד בישיבה פתוחה של מועצת הקולנוע, "שולחן עגול" במעלות - בנושא יוצרי קולנוע והיצירה הקולנועית בצפון.

השתתפנו באירוע קבלת פנים של בוגרים טריים מבתי הספר לקולנוע וטלויזיה שארגנה קרן הקולנוע, יו״ר האיגוד איציק צחייק בירך את הבוגרים וחברת האיגוד דפי פרבמן סיפרה מניסיונה בעריכת פרסומות ופרומואים ושניהם נתנו מספר עצות למי שמתחיל את צעדיו הראשונים בתעשייה.

יחד עם איגודי היוצרים האחרים התפרצנו לישיבת מועצת הרשות השנייה כדי למנוע את אישור המלצות ועדת שחם שעמדו לכלול הורדה בנאותות ההפקה וביטול מחויבויות הזכייניות להשקעה בסרטי קולנוע.

בנוסף פנינו למועצת הרשות השנייה כדי למנוע שינוי ספונטני של סיווגי סוגה עילית בהפקות מקור ואף פנינו אישית לחברי המועצה שלא יתנו יד למהלך זה.

לאחרונה אנו פונים לפסטיבלי קולנוע ומבקרי קולנוע שיתנו קרדיט בדפוס ובאינטרנט למעצבי פסקול ועורכים ומקבלים תגובות חיוביות ונכונות. לדוגמה. כדי לעזור לנו חשוב שתתעקשו על הכנסת סעיף הקרדיט בחוזה או בסיכום בחלופת מיילים ביניכם ובין ההפקה כך שקרדיט ראוי של עבודתכם יופיע בחומרי הפרסום של הסרט המופצים ע״י ההפקה.

וגם: