תיאור המקצוע |
קרדיט טלויזיה |
קרדיט קולנוע |
מקרים מיוחדים והערות |
|
---|---|---|---|---|
עריכה | אחראי למיין את חומרי הגלם ולהרכיב את חלקי השוטים הנבחרים בסדר מסויים שיעביר את רצף הארועים אשר בונה את האמירה ואת יחסי "מרחק-רגש" המהווים את החוויה הקולנועית ממנה שואב הצופה את רשמיו מהסרט. הפעולה נעשית באמצעות שימוש בתוכנת עריכה. |
עריכה Editor |
עריכה Editor |
עריכת חדשות: עריכת תמונה Picture Editor |
עריכה נוספת | העורך שהיה אחראי בחלק משני מזמן העריכה לעריכת הסרט. |
עריכה נוספת Additional Editing |
עריכה נוספת Additional Editing |
כפוף לתנאים הכתובים בחוזה בין הבמאי למפיק. |
עוזר עריכה |
איש צוות חדר העריכה שתפקידו: ארגון וסידור חומר הגלם, רשימת הערות בזמן הקרנות מבחן, סידור דוחות מצלמה וסאונד, הערות תסריט, דוחות מעבדה והעברות סאונד, לוגינג, בדיקות סינק, עריכת אסמבלי ולפעמים עריכה ראשונית. בתהליכי סיום: הכנת החומרים לעריכת הסאונד, ביצוע אונליין ראשוני לתמונה (ייבוא חומרי מקור). |
עוזר עריכה (במקרה שיש כמה עוזרי עריכה: עוזר עריכה ראשון, עוזר עריכה שני) Assistant Editor (First Assistant Editor, Second Assistant Editor) |
עוזר עריכה (במקרה שיש כמה עוזרי עריכה: עוזר עריכה ראשון, עוזר עריכה שני) Assistant Editor (First Assistant Editor, Second Assistant Editor) |
התפקיד אינו כולל תמלול או תרגום |
עורך אונליין ועיצוב תמונה וצבע / עיצוב תמונה וצבע |
אחראי על שלב עיבוד אות הוידיאו בתהליך גימור הסרט הערוך. מביא לביטוי את הסגנון הצורני המיוחד של הסרט. מאזן צבעוניות, מתקן פגמים בשוט, מאחד פורמטים ומכין לשידור והקרנה ע"פ התקן המקובל. |
אונליין ועיצוב תמונה וצבע / עיצוב תמונה וצבע Colorist / On-Line |
עיצוב תמונה וצבע Colorist |
|
דגימה |
קבלת החומרים מיום הצילום והכנתם לעריכה - יבוא, המרות, ארגון וסידור חומר הגלם לעריכה. בדיקת תקינות החומרים, סינכרון מצלמות וסינכרון סאונד. |
דגימה Digitization |
דגימה Digitization |
התפקיד אינו כולל תמלול או תרגום |
עיצוב פסקול | שילוב וניהול כל האספקטים הקשורים לפס הקול של הסרט לביטוי הסגנון הייחודי של הסרט. |
עיצוב פסקול Sound Designer |
עיצוב פסקול Sound Designer |
ישנו מנעד רחב בתוך מקצועות הסאונד, מומלץ להתקשר להתייעץ בנוגע לקרדיט המתאים. |
אפקטים חזותיים | שימוש בכלים דיגיטליים על מנת לייצר מניפולציות בתמונה - הנעת, מחיקת, יצירת והוספת אלמנטים ושינויים בפריים המצולם. |
אפקטים חזותיים Visual Effects |
אפקטים חזותיים Visual Effects
|
|
עיצוב כותרות |
עיצוב כותרות Opening Title Design |
עיצוב כותרות Opening title Design |
מיקום הקרדיט משתנה ביחס לנפח העבודה. |
הערות כלליות:
- במקרים בהם יש עורך תוכן (חדשות, תוכנית תחקירים וכדומה) ינתן קרדיט עורך וידאו.
- במקום עורך אונליין, יינתן קרדיט עורך אונליין ועיצוב תמונה וצבע.
מיקומי הקרדיט:
- עריכה
- סוגה עילית: סיקוונס כותרות פתיחה, אחרי הצלם הראשי, באותו גופן, גודל וצבע.
- אחר: רולר או כותרות סגיר, אחרי הצלם הראשי, באותו גופן, גודל וצבע.
- עריכה נוספת
- סוגה עילית: סיקוונס כותרות פתיחה, אחרי עריכה, באותו גופן, גודל וצבע.
- אחר: רולר או כותרות סגיר, אחרי עריכה, באותו גופן, גודל וצבע.
- עוזר עריכה
- אחרי עוזר הצלם
- עורך אונליין ועיצוב תמונה וצבע
- סוגה עילית: אחרי צוות ההפקה הראשי ולפני עוזרי הצלם ועוזרי העריכה.
- אחר: אחרי עיצוב פסקול. אם אין מעצב פסקול, אחרי עריכה.
- עיצוב פסקול
- סוגה עילית: סיקוונס כותרות פתיחה, אחרי עריכה, באותו גופן, גודל וצבע.
- אחר: רולר או כותרות סגיר, אחרי עריכה, באותו גופן, גודל וצבע.
- אפקטים ויזואליים/חזותיים
- תלוי בנפח העבודה ובסוג הפרוייקט
- סוגה עילית ונפח עבודה גדול: סיקוונס כותרות פתיחה, אחרי הניהול האמנותי או העריכה, באותו גופן, גודל וצבע.
- אחר ונפח עבודה רגיל: רולר או כותרות סגיר, אחרי עריכה, לפני או אחרי אונליין ועיצוב תמונה וצבע תלוי בנפח העבודה ובנפח העבודה של אונליין ועיצוב תמונה וצבע, באותו גופן, גודל וצבע.