בראשית פברואר 2009 ביצעתי פרוייקט שכלל 2 משמרות עריכה (אוף-ליין). בתום שתי המשמרות הקרנתי את הסרטונים לקברניטי החברה וכולם היו מרוצים ביותר מעבודתי. עם תום העבודה הגשתי חשבונית לפי הסכום שנקבע מראש; מועד התשלום שסוכם היה שוטף+60.

אחרי שהמתנתי בסבלנות 60 יום התקשרתי כדי לברר מדוע הכסף עדיין לא שולם לי.

לאחר ש"משכו" אותי במשך זמן רב, דחו אותי בלך ושוב, ולאחר עוד טלפונים רבים, נאמר לי שכל הפרוייקט נמצא בהקפאה ולכן לא אקבל את שכרי עד להודעה חדשה (אם בכלל)!
בשלב הזה פניתי לעו"ד עירית גלר מאיגוד העורכים. מכאן והלאה הכל התחיל להסתדר... זכיתי למענה מיידי, מקצועי ואדיב: עירית פירטה בפני מספר דרכי פעולה אפשריות, ובהמשך עזרה לי לנסח מכתב לחברת ההפקה, המאיים עליהם בתביעה אם לא אקבל את התשלום המגיע לי. בעקבות מכתב זה (ועוד כמה טלפונים) קיבלתי בסופו של דבר את שכרי - כעבור חמישה חודשים, אך מוטב מאוחר...

אחיי העורכים:
1. אם אתם נתקלים בבעיה כזו, אל תוותרו! ביצעתם עבודה, והכסף מגיע לכם! לאחרונה גיליתי שעורכים רבים התייאשו מלהמתין ולרדוף אחר מפיקים שחייבים להם כספים חודשים ואף שנים...
2. ודאו כי תנאי העבודה והתשלום של כל פרוייקט מפורטים במסמך, חוזה או אימייל (זה מקל על הליכי התביעה אם עולה הצורך)
3. העזרו באיגוד!!! דעו שהאיגוד נותן, מלבד כרטיס החבר, הפגישות בהפגנות וההנחות בארומה, גם שירות מקצועי ופותר בעיות ומצוקות אמיתיות של חבריו.

ברצוני לנצל מעמד זה ולהודות שוב לעירית על העזרה המיידית, המקצועית והמסורה. תודה!

רוני.