מנטורינג הוא מונח שזורקים באוויר הרבה והוא משמש לתאר מגוון רחב של מערכות יחסים מסוגים שונים ולתקופות זמן שונות שמסייעות לאנשים להתפתח בקריירה שלהם. 

אנחנו יודעים שאתם, חברי האיגוד, עוסקים במקצועות שונים, ז׳אנרים שונים ועושים זאת באופנים שונים ומדי פעם עולה הצורך, בכל שלב בקריירה, לדבר עם מישהו שעבר או עובר חוויות דומות והתמודד עם אתגרים זהים.

אנו מציעים למי מכם שמבקשים להתייעץ נקודתית עם חברי איגוד אחרים בנושאים אמנותיים, עסקיים, בנושא תהליכי עבודה, טכנולוגיה, התנהלות מקצועית בז׳אנרים ושווקים מסויימים ואחרים, בין אם זה במקצועות הפוסט האנימציה וההדמיה או במקצועות נושקים כמו בימוי, תסריטאות, צילום, בנושאים נושקים כמו פסטיבלי סרטים וכדומה, כעצמאים, שכירים או בעלי חברות לפנות אלינו דרך הטופס למטה עם הנושא שמעורר בכם שאלה ונעשה כמיטב יכולתנו למצוא מי מחברי האיגוד שיכול לעזור להתכוונן על תשובה או לספק נקודת מבט נוספת.

רשימת המנטורים המובאת כאן חלקית ותתרחב ככל שהפרוייקט יתרחב. חשוב שמי מכם הזקוק לעצה לא יפנה למנטורים המופיעים כאן עצמאית מתוך מחשבה שהם זמינים - הם לא. הפנייה נעשית לאיגוד ואז אנחנו בודקים אם הם זמינים. זה נעשה כדי לא להכביד עליהם, אחרי הכל הם מתנדבים.

חברים יקרים, הקדישו כמה דקות להצטרפות לצוות המנטורים שלנו -אנא שילחו כמה שורות על עצמכם, במה אתם טובים ומה מענין אתכם וצרפו תמונה. נקודות קארמה וספסל בגן עדן מובטחים לכל מי שמבין שהתמיכה והעזרה ההדדיים מקדמים את כולנו מקצועית וערכית.

---------------------

גלעד דויטש

סם שפיגליסט, עורך ובמאי

התחיל כעוזר במאי ראשון ושני בשלל הפקות פיצ'רים ודרמות (בתולות 2, השוטר הטוב, ילד טוב ירושלים) וכעורך סרטי תדמית, קליפים וסרטי חברה.

בהמשך החליט להתרכז בעריכה כמקצוע ומאז ערך מגזינים (חדשות הבידור, הכי בעולם) סדרות ילדים, סרטים דוקומנטרים ובעיקר קומדיות. 

עורך על אביד ורק עליו וישמח לעזור לכל מי שצריך עזרה רעיונית או טכנית, או בעריכה מוזיקאלית

אה, כן. הוא גם דיג'יי :)

 

איל שינדלר

עורך סאונד ומעצב פסקול. עובד בתחום הסאונד כמעט 30 שנה. עוסק בכל תחומי הסאונד (קולנוע, טלוויזיה, רדיו, אולפני הקלטות ועוד) ובשנים האחרונות מוביל את תחום ההסכתים (פודקסטים) בכאן. מרצה לסאונד ועיצוב פסקול.

פרוייקטים נבחרים:

המשחקים האולימפיים בריו (2016) ובקוריאה (2018) - פיקוח קול וביקורת איכות קול

תחרות הארווזיון 2019 - חלק מצוות הסאונד לשידור

נינג'ה ישראל ילדים - עריכת סאונד

סרטים באורך מלא: מבצע ביצה (במאי: אלון גור אריה) - עיצוב פסקול, רשימות קצמן (במאי: אמנון וינר) - עיצוב פסקול ומיקס

 

סרג׳ו בזרוקוף

קולוריסט, עורך אנליין ואופליין עם כמעט 20 שנה נסיון. סדרות טלויזיה, סרטי דוקו, סרטים קצרים וגם פיצ'רים. בין הפרוייקטים שהשתתף בהם כקולוריסט ועורך אונליין - "שיטת השקשוקה", "רשיון להרוג", "תמונת חייו", "חלום ירושלים", "מבצת חתונה", "שטיסל", "נבסו", "הנספח", "הרמון", "המנצח", הסרטים ״במדינת הגמדים״, ״בין העולמות״ ועוד.

 

 

שרון גואטה יעקובי

עורכת וידאו בעלת תואר ראשון בקולנוע וטלויזיה מאונ' ת"א.

מעל 20 שנות ניסיון בכל הז'אנרים (דוקומנטרי, עלילתי, ריאליטי), בין השאר ערכה את הסרט "חיים זה חיים״, הדרמות ״המשאית״, ״חיים אחרים״, ״שירות חדרים״ ואת הסרטים הדוקומנטרים ״שכרון מעמקים״ ו״לחפש את אבא״. בתחום הריאליטי ערכה ב״האח הגדול״, ״הישרדות״, ״המירוץ למיליון״, ״דה וויס״ ועוד

 

 

 

 

 

 

ארי ברוק

אמן הדמיה, ממחיש חזונות ליזמים אדריכלים ומעצבים. מספק שירותי הדמיה בתחום התכנון והשיווק לענף הנדל"ן. 

החל מלימוד והבנת צרכי הלקוחות והפרויקט, דרך ליווי תכנון בתלת ממד ועד להמחשה ריאליסטית ושיווקית של הפרויקט לצרכי מכירה ואישורים

יועץ לחברות בשילוב כלים וטכנולוגיות ומסייע ליזמים במיקוד ובהכנת הפרזנטציות למציאת תורמים ומשקיעים.  

מוביל מהלך צירוף אמני ההדמיה לאיגוד העורכים.  

 

 

 

אורה מימון פילבסקי

עורכת ובמאית עריכה של סרטים דוקומנטרים. ניהלה במשך שנתיים את מחלקת העריכה בערוץ הראשון לפני סגירתו וכיהנה כלקטורית ב Cilect, קרן ירושלים וקרן יונס.

 

 

 

 

 

 

שחר בארי

עורך אופליין מנוסה שאת דרכו בחדר העריכה התחיל כבר בצבא כעורך ביחידת ההסרטה של דובר צה"ל. לאחר השחרור השתלב בתעשייה ומיצב עצמו במהרה כאחד מעורכי הפרומואים והטריילרים העסוקים והמובילים בארץ עם אלפי פרומואים בכל הערוצים (יס, ערוצי הספורט ועוד) וטריילרים לסרטים שהיו מועמדים לאוסקר ולסרטים ידועים דוגמת גט בבימוי שלומי ורונית אלקבץ.

שחר עוסק כבר למעלה מעשור ביצירת פרומואים למגוון רחב של פרויקטים שונים שחולקים תשוקה משותפת אחת: חיבור באופן יצירתי וחכם בין שוט לשוט עד לשזירת סיפור מעניין, קצבי ומרגש, כזה שהצופה פשוט חייב להמשיך ולראות. כמו כן, משמש כמרצה לאומנות עריכת הפרומו והטריילרים. רבים מהפרומואים שיצר גרפו לא רק את תשומת הלב של הצופים אלא גם פרסי פרומקס רבים ומועמדות לפרס העורך הטוב ביותר. בנוסף, שחר עורך פרסומות, קליפים ופתיחים עבור ערוצים וגופים מובילים כמו דלתא, ויזה כאל ועוד.

 

מייסאן חדאד

במאי ועורך בעל תואר ראשון BFA בקולנוע ממכללת ספיר ו MFA בקולנוע מאוניברסיטת ת"א. בוגר בית ספר ג'אמפ קאט לעריכה 2015.

עבד כעורך וידאו של סרטים עלילתיים ודוקמנטריים, פרומואים, טריילרים וסדרות במט"ח, דורי דארסט מדיה, תאגיד השידור הישראלי, שורטקאטס פלייגראונד, מחלקת דיגיטל של נענע 10, אולפני הרצליה ואולפני קשת, עוזר עריכה לערה לפיד ז"ל בשני סרטים: 

  • "דומא" בבימוי עביר זייבק חדאד 2011 העוסק בנושא התעללות מינית בנשים בחברה הערבית.
  • "נשות החופש" בבימוי עביר זייבק חדאד 2016 העוסק בנושא רצח על "כבוד המשפחה" בחברה הערבית.

ביים כתב וערך את ״עפרונות״, עלילתי באורך 30 דקות.

 

טלי גולדנברג

יוצרת ועורכת סרטים, בעיקר דוקומנטרים, מעל 35 שנה.  בוגרת החוג לקולנוע וטלויזיה באוניברסיטת תל אביב. לימדה מעט בתיכון אלון ובקמרה אובסקורה וחנכה פרוייקטים של תלמידים ב"סם שפיגל" וב"מעלה". 

הייתה לקטורית בקרן מקור, הקרן החדשה, הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו ופסטיבל דוקאביב.

אוהבת מאוד ללוות ולייעץ לעורכים/במאים משלב התסריט.

בין הסרטים הרבים שהיתה שותפה להם:

  • "אנאפאזה" של לוי זיני (עליו קיבלתי פרס עריכה באידפא)
  • "פיצה באושוויץ" – (בימוי עריכה) שזכה להכרה בין לאומית ופרסים רבים
  • "אל הים השחור" בבימוי שחר סגל ( תסריט ועריכה)
  • "בית חלומותי" – רן טל
  • "ליה" – ביוגרפיה קולנועית על ליה ואן ליר (בימוי ועריכה) הוצג בפסטיבל ברלין וזכה במקום השני בפסטיבל לסרטי אומנות בברגאמו, איטליה.
  • "אח שלי גיבור" – בבימוי יונתן ניר שזכה בפרסים ברחבי העולם

 

יובל אור

עורך סרטים עצמאי, בוגר לימודי קולנוע בקמרה אובסקורה, 2001. סרט הגמר הראשון שערך ״מבול״ זכה בדב הקריסטל בפסטיבל ברלין. 

מאז ועד היום ערך יובל עשרות סרטים עלילתיים, דוקומנטרים, סדרות וכמו כן מאות סרטי תדמית, פרסומות וכו׳.

בין הסרטים הרבים שערך, ״זרים״, ״אופסייד״, ״strangers”, ״אצלי הכל בסדר״, ״רבין היום האחרון״, “נפילות״, ״פנסים״, ״אשת ראש הממשלה״ ועוד רבים אחרים.

יובל ערך לבימאים נחשבים כמו גיא נתיב, ארז תדמור, עמוס גיתאי, נורית קידר, מיכל קפרא ועוד והסרטים שערך השתתפו וזכו בעשרות פסטיבלים בעולם ביניהם : סאנדאנס, ברלין, קרלו ויוארי, מנהטן, טורנטו, חיפה, ירושלים, ונציה, קאן ורבים אחרים עליהם קיבל גם מספר רב של פרסי עריכה.

הסרט ״סקין״ בעריכתו זכה בפרס האוסקר על הסרט הקצר 2019.

יובל עובד בסטודיו פרטי משלו ומתמחה בתוכנת העריכה FCPX.

 

ברכה זיסמן כהןברכה זיסמן כהן

עורכת סרטים עלילתיים (שחלקם זכו בפרס האקדמיה,"חצוצרה בואדי" ו"היה או לא היה") ותיעודיים, האחרון נקרא "אנדרגראונד בלט" התקבל עכשיו לפסטיבל חיפה.

בין הסרטים האחרונים שערכה - "שמוניסטים", "קולות מהבודקה" עליו קיבלה פרס עריכה בטקס פורום היוצרים הדוקומנטריים, "זבל טוב","פנטסטאיש", "מבצע חתונה" ועוד.

  •  מרצה לעריכה קונספטואלית במכללה אקדמית ספיר ובמנשר לאמנויות
  •  חונכת ומנטורית של סרטי גמר (שהגיעו בין היתר לפסטיבל קאן ולאידפא וזכו בדוקאביב סטודנטים)
  •  לקטורית בקרן החדשה ובקרן גשר.

 

יעל ליבוביץ׳יעל ליבוביץ׳

עריכה ובימוי דוקו:

  • "דוד המלך חי וקיים" (יוקרן בPrimed בצרפת)
  • "שונד" (דוקאביב, ערוץ 8, פסטיבלים בעולם)
  • "גוט שאבעס וייטנאם" (ערוץ 8 ופסטיבלים בעולם)

עריכת דוקו:

  • "החוף הנפרד", במאית קרין קיינר (דוקאביב, ערוץ 8)
  • "אבן נייר ומספריים", במאית לילך מרקמן (פסטיבל חיפה, YESDOCO)
  • שותפה לעריכת הסדרה "ימי בגין", במאי לוי זיני (כאן 11)

תוכניות תחקיר:

  • "המקור", "הרשת החברתית", "עושות חשבון", "דין וחשבון עם רינו צרור", כתבות תחקיר ומגזין בערוץ 10

כמו כמן ערכה אינספור כתבות לתוכניות טלויזיה רבות שונות ומגוונות.

 

עידן ששון

קולוריסט, צלם קולנוע ולקטור. השתתף בברלינלה טאלנטס פסטיבל ברלין 2014, מנהל ובעלים של "סטודיו ג'ונון" סטודיו גריידינג ופינישינג מ2015 , שימש כלקטור פיצ'רים להפקה ופיתוח בקרן יהושע רבינוביץ 2018-2019

בוגר המחלקה לקולנוע ספיר 2006

זוכה פרס הצילום והעיצוב האומנותי, פסטיבל קולנוע דרום 2006

פילמוגרפיה מרכזית:

כצלם: "עלים אדומים", "אינרציה" ו"חדר 514".

כקולוריסט: "היה היה ילד", "סיבת המוות" ו"כאן ועכשיו"

 

מיה קלר

עורכת ובמאית בוגרת החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. בשנים האחרונות עשתה את המעבר מעולם הסטודנטים לעולם רחב יותר של סרטים דוקומנטריים ועלילתיים ארוכים וגם סדרות טלויזיה. שמחה לייעץ לעורכים בתחילת הדרך ובאופן כללי בתחום הקולנוע הקצר - עלילתי, דוקומנטרי וניסיוני.

בין הסרטים שערכה:

  • שאלות אישיות (במאית: עדי ארבל, דוקומנטרי, 54 דק')
  • אאוט (במאי: אלון סהר, עלילתי, 27 דק')
  • הגברים של אלה (במאי: אורן אדף, עלילתי, 19 דק')
  • כמו בית (במאית: קרן ברגמן, עלילתי, 25 דק')
  • היפה בנשים (במאית: מיה צרפתי, דוקומנטרי, 30 דק')
  • העלמה והמוות (במאית: יעל לוטם, דוקומנטרי, 29 דק')

 

נדב אלוביק

בן 28, עורך מגיל 12 ואערוך עד שלא אוכל יותר לפתוח עיניים!

בעל תואר ראשון בהפקת קולנוע (Met Film School, London), מתמחה ב-Short Form דוקומנטרי ועלילתי. פרסומות וקמפיינים בחו״ל למותגים כמו Red Bull, Puma, WeWork, Playboy, NBC Sports, רב-קו, שטראוס, Worlds 50 Best Restaurants

סרטים באורך מלא:

  • דליריום (2017) - דרמה מוזיקלית, מועמד לפרס ״פסקול הטוב ביותר״ (Reel Awards) וזכה לתפוצה קולנועית בבריטניה
  • ״על פרשת דרכים״ (2018) - דוקו דרמה, רשת 13
  • ״לייטהדד״ (2020) - דוקו מוזיקלי על הזמר האגדי גורדון לייטפוט. קו-פרודוקציה קנדה-ארה״ב-ישראל. נמצאו בשלבי אונליין סופיים.

מזמין אתכם להצטרף אליי! אני חייב את הקריירה שלי לאינספור אנשים מדהימים שהיו נדיבים מספיק לפתוח את הדלת ואת הלב - וכעת הגיע תורי :)

 

מני ורסס

בוגר לימודי קולנוע ב"קמרה אובסקורה" ועורך כבר קרוב לעשרים שנה בעיקר בתחום הדוקומנטרי, הדוקו ריאליטי ותוכניות תחקיר.

במשך השנים צבר ניסיון רב בלמצוא את הסיפור בחומרי הגלם וכיצד לבנות אותו גם כשהכל נראה כמו בלגן אחד גדול. מאמין גדול בכך שהעיקר הוא הסטורי-טלינג. כשמבינים מה הסיפור וכשהוא עובד - הכל יעבוד.

פרוייקטים בולטים בתחום הדוקומנטרי מהעת האחרונה: "רילוקיישן" לכאן11 (עריכת הפרקים הראשונים ופירמוט הסדרה), "בית. פזמון" (יס דוקו, ביחד עם עורכים נוספים מועמדות לפרס העריכה בפרסי האקדמיה), "חנוך לוין - חיים שכדוגמתם עוד לא ראינו מעולם" (פרק 2 עבור כאן11), "אתם שם בבית" (ערוץ 8) ועוד.

פרוייקטים בתחום הדוקוריאליטי: "מחוברים", "ביטים", "גולשי ספות" ועוד.

בנוסף ערך כתבות תחקיר ארוכות לתוכניות שונות: "עובדה", "המערכת", "בולדוזר" ועוד.

 

עמוס פונגר

מעל 25 שנה עמוס פונגר עובד כעורך סרטים, יועץ עריכה, תסריט, וסטוריטלינג, בתל אביב, ברלין וינה וניו יורק. במשך השנים עבד על פיתוח תסריטים, עריכה, הוראה וחניכה של עורכים, וליווי של פרוייקטים דוקומנטרים ועלילתיים, סדרות דוקו, טריילרים, פרסומות ווידאו ארט. בנוסף הוא משמש יועץ בכיר ושותף להקמה של סטרטאפ הסטוריטלינג והתסריטאות Beemgee.com. 

בין הפרויקטים עליהם עבד נמנים סרטים כמו "סיבת המוות" (מועמדות לפרס האקדמיה 2019, פיתוח תסריט, ראפ קאט) "תלויים באוויר" (פרס other israel בפסטיבל חיפה) "בלעין חביבתי" (פרס וולגין, ציון לשבח פסטיבל רוטרדם ), "וינקר" (פרס העריכה של המכון הישראלי לקולנוע), "שניים או שלושה דברים שאני יודע אודותיו "(, Berlinale Panorama Arte) "בראון בייביז" (פרס ריאס ברלין Arte/WDR/BR ), "אמא כלכלה" ו "אור נגדי" (פרס הסרט הטוב פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים. פרס הסרט הזר הטוב ביותר, פסטיבל פייץ, פרס מיוחד חבר השופטים,) סדרות הדוקו, LeFloid VS The World, "עובדה""המערכת", רינו צרור, ועוד. 

 

איתי ברקוביץ

עורך בתעשיה 15 שנים מאז סיים את לימודיו בג'מפקאט. 

בעשור האחרון עורך בעיקר תכניות ריאלטי לקשת ורשת; ״בייקאוף״ עונות 1 2, ״משחקי השף״ עונות 1 2 4, ״אוטו אוכל״, ״הכוכב הבא״, ״MKR״ ועוד

בעבר גם הרבה סדרות דוקו ותחקיר לאורלי וגיא ואחרים

לאחרונה אחד השפים בתוכניות ריאלטי (אוכל) אמר למתמודד שהוא צריך להרגיש יראת כבוד כי הוא מכין משהו שאנשים מכניסים לתוך הגוף שלהם... ככה איתי מרגיש רק עם עריכת וידאו. אסיר תודה על כל הזדמנות שיש לו לערוך, לספר סיפור ולהיכנס לאנשים... אל תוך הראש שלהם

השילוב של מיצוי החומר המצולם והפיכתו ליצירה הוא קסם בעיניו והוא נהנה לעשות את זה כל יום מחדש

 

עמי דרוזד

עורך, במאי ותסריטאי בעל חברת הפקות "אחרי הצילומים בע"מ". החברה מפיקה סרטים מאז 1995 ועד היום ונותנת גם שרותי הפקה לחברות זרות שמצלמות בארץ.

כתב ביים וערך את סרט הקולנוע העלילתי ״אוסטרליה שלי״ ובין עבודותיו הדוקומנטריות ״עין אחת פתוחה לרווחה״ לטלויזיה ההולנדית, ״אמא לא משוגעת״,״חוקה לישראל״ ועוד

 

 

 

 

עוד מאותו עניין:

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: