בשבועות האחרונים אנו עדים לקמפיין שיטתי של זכייניות הערוצים המסחריים שמטרתו לפגוע ביצירה המקורית הישראלית ובסוגה העלית בפרט.

לפני יומיים נפגשו נציגי החברות קשת ורשת עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה מר הראל לוקר, וזה סירב להיענות לדרישתם להשוואת תנאים לפי ההקלות החדשות שניתנו לכאורה לערוץ 10.

בתגובה ובדומה לשנים קודמות, חזרו קשת ורשת לשיטתן המוכרת להפעלת לחץ והודיעו באופן מידי על הקפאת ההפקות הבאות: בקשת - "פולישוק", "יצאת צדיק", "שחקן זר", "זמר מזרחי", "כסף קל" והשקעה בפיצ'ר "מוביז'". ברשת - "משפחה לא בוחרים", "משפחה מודרנית", "הכל מושלם", "מפונקים", "דייט בחשיכה 2 " ו"השר לענייני". הרוב המכריע של הפקות אלו משתייך לסוגה העלית.

קשת ורשת משתמשות שוב ביצירה המקורית ובסוגה העלית ככלי ניגוח פוליטי. שימוש ציני זה, גם אם הינו רק שיטה להפעלת לחץ, פוגע מיידית בנו, היות והוא גורם לאי כיבוד חוזים שכבר נחתמו, רמיסת זכויות ואבטלה מידית של יוצרי ועובדי הקולנוע והטלוויזיה, וזאת ע"י הפעלת טקטיקה בריונית וכוחנית ובאופן חד צדדי ע"י הזכייניות.

אנו דורשים מהרשות השנייה שתורה לקשת ורשת להחזיר לעבודה את ההפקות שנעצרו לאלתר.

היום צפויה ועדת הכלכלה של הכנסת לאשר את הסדר ערוץ 10. אנו נהיה שם וכך גם הזכייניות קשת ורשת. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להדוף את דרישות הזכייניות להשוואת התנאים.

פרנסת היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה לא תהיה עוד הפקר! לא באמצעות ביטולן המידי של הפקות ולא באמצעות הקלות רגולטוריות בטווח הארוך.

לאור ההידרדרות המהירה אנו צופים שיהיה עלינו לצאת בקרוב לפעולות על מנת להחזיר את המצב לאשורו.