המטה להצלת התרבות בישראל במכתב לשר האוצר:

"כחלון, העם רעב גם לתרבות"

במטה להצלת התרבות מצפים מהשר משה כחלון, שחרט על דגלו את הנושא החברתי ושוויון ההזדמנויות, לפעול יחד עמם להגדלת תקציב התרבות, ומבקשים לקיים עמו פגישה דחופה כדי להביא את תקציב התרבות בכלל, ובפריפריה בפרט, לקדמת הבמה  

"המטה להצלת התרבות בישראל", הכולל את פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל, שח"ם -ארגון השחקנים בישראל, אמ"י- ארגון אמני ישראל, ואת כלל ארגוני היוצרים בישראל – פנה היום לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה לקיים עמו פגישה דחופה על מנת לדון בהגדלת תקציב התרבות בישראל לתקציב ראוי.

במטה להצלת התרבות הדגישו במכתב שהועבר למשה כחלון כי "התרבות מאפשרת לכל ילד וילדה, נער ונערה, חייל וחיילת או איש ואישה, בכל מקום, שיווין הזדמנויות אמתי ללמוד, לחוות, ליצור ולממש פוטנציאל אישי. כל זאת כאשר היא נגישה ומונגשת לכולם. לצערנו, המצב בארצנו אינו כך. העם בישראל רעב גם לתרבות, ובפריפריה הרעב לתרבות גדול יותר. ישראל מפגרת אחרי מדינות מפותחות בעולם בכל הקשור לתקצוב תרבות ומוסדות תרבות. תקציב התמיכה עומד על 0.18% בלבד מסך התקציב (כחמישית מההקצאה לתרבות במערב)".

במטה להצלת התרבות מצפים מהשר כחלון, שחרט על דגלו את הנושא החברתי ושוויון ההזדמנויות, לפעול יחד עמם להגדלת תקציבי התרבות. לדבריהם, המאבק להעלאת תקציב התרבות אינו אישי או מגזרי. המציאות העגומה מלמדת שישראל מפגרת אחרי מדינות מפותחות בעולם בכל הקשור לתקצוב תרבות ומוסדות תרבות, מה שמונע שיווין הזדמנויות אמתי. " בימים אלה, בהם אתה וממשלת ישראל שוקדים על התקציב שיעצב את חיי האזרחים בשנים הקרובות, חשוב להביא את תקציב התרבות בכלל ותקציב התרבות בפריפריה בפרט, לקדמת הבמה", כתבו לכחלון.