חברים יקרים.

לאחרונה הרשמת הבכירה ענת דבי בבית משפט השלום בהרצליה חייבה את הנתבעות רות דיסקין פילמס בע״מ ויהודה ביטון הפקות בע״מ לשלם לחברת איגוד אלפי שקלים בעקבות תביעה שהגישה בתמיכת האיגוד על התנערות מתשלום שכרה.

אנו מטפלים בעשרות מקרים דומים בשנה, רובם המוחץ נגמר בתשלום שכרו של העורך ורק מיעוטם מגיע לתביעה משפטית. אנו מודים לעורך-הדין אלעד נץ, היועץ המשפטי של האיגוד על עזרתו הרבה וליונתן שקדי שליווה במסירות את התיק בתחילת דרכו.

מעבר לחשיבות שאנו רואים ביידוע, לאחרונה הגיע ועד האיגוד למסקנה כי הגישה שדוגלת בפתירת הבעיות מאחורי הקלעים צריכה להשתנות ויש לפעול בצורה פומבית יותר לצמצום ההתנהלות הבלתי הוגנת בתעשיה. למרות שרובם המוחץ של המעסיקים הוגנים, ישנו מיעוט שלא.

מה זה אומר? זה אומר שבתור התחלה בסוף השנה נפרסם דו״ח של המקרים שטופלו ע״י האיגוד (בראשי פרקים ובלי פרטים) ובמהלך 2019 במקרים בהם אותו מעסיק ממשיך לא לשלם ולא לעמוד בתנאי ההסכם עם העורך/ת - נשקול פרסום פרטיו המלאים כדי שתוכלו לדעת עם מי אתם עומדים לעבוד (או לא לעבוד) ולהערך בהתאם.

איך נראית הפרת הסכם? התנערות מתשלום, פיטורים בלתי מוצדקים, אובר-בוקינג, איחור בתשלום, לשון הרע, איומים, אי עמידה בהסכמים ועוד.

נדגיש כי כל מקרה שאנו מטפלים בו מקבל טיפול דיסקרטי. שמותיכם ופרטיכם אינם מגיעים לאף גורם מלבד מנכ״ל האיגוד והיועץ המשפטי. גם לא לועד האיגוד. דיסקרטיות זו תמשיך להתקיים והדו״ח לכשיפורסם לא יכיל את פרטי המתלוננים אלא את פרטי המעסיקים והכל יעשה בהתייעצות עם עורכי דין מומחים לנושא.

אנו מבקשים שתמשיכו לעמוד איתנו בקשר, למסור פרטים, וכן – גם להתלונן. בשנה האחרונה אנחנו מצליחים לעזור להרבה יותר אנשים וככל שנמשיך בתמיכתכם נוכל למנוע לחלוטין מקרים של אי צדק ולהמשיך לקדם את מעמד מקצועות הפוסט. בכל פעם שאתם מתנהלים במקצועיות ועומדים על זכותכם ואנו עומדים מאחוריכם כולנו יחד עוזרים להפוך את התעשיה להוגנת ומקצועית יותר.

לבסוף נעדכן כי:

  1. אנו מרחיבים את פיילוט הגבייה שלנו לינואר 2019. אנא השתמשו בו. זה חינם, זה אפקטיבי וזה בשבילכם.
  2. הרחבת התמיכה המשפטית עליה הכרזנו עדיין תקפה. שימו לב לתקופת האכשרה.

שלכם

איגוד מקצועות הפוסט

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: