כשאנו מדברים עם מעסיקים ומזמיני עבודה על תנאי העסקה, פעמים רבות (תמיד) עולה הטענה שהאיגוד לא צריך להתערב כי למעסיקים יש דיבור חופשי עם אלה שעובדים עבורם ודלתם תמיד פתוחה והם יכולים להגיד להם הכל.

זה סיפור שמי שמחזיק את הכסף והכוח מספר לעצמו בין אם מחוסר מודעות או כדי להסיר מעצמו אחריות. האמת היא שלעובדים ופרילנסרים וכל מי שהוא בצד שעושה את העבודה ולא בצד שמחזיק את הכסף אין באמת אפשרות לומר איך הם באמת מרגישים. כנות היא לא פריבילגיה דו צדדית במערכת היחסים הזאת כי צד אחד יודע שאם זה לא יבוא טוב באוזן לצד השני הוא יפטר אותו.

לאורך השנים בגופי הפקה ושידור שונים אנחנו מעבירים את התחושות וההרגשות והרצונות של העובדים והפרילנסרים והספקים בתחום הפוסט האנימציה וההדמיה למזמיני העבודה והמעסיקים. בין אם הם מעונינים בכך ובין אם לא. בגופים בהם יש אכן רצון לראות את העובדים ויש הבנה שטובתם היא טובת היצירה, נעשים שינויים בעקבות המידע שאנו מעבירים. 

מצאנו לנכון להתחיל לשתף אתכם בפניות האלה מכמה סיבות:

  • כדי שתהיו מודעים לפעילות שנעשית שעד עתה לא קיבלה חשיפה
  • כדי שתבינו מה הלך הרוח של האיגוד וכיצד אנו רואים את התפקידים החשובים שאתם עושים
  • כדי שתדעו שיש לנו את היכולת לאגד ולפעול למען עצמאים ושכירים
  • כדי שגופי שידור והפקה אחרים יחשפו למידע ויוכלו לפעול לשיפור תנאי העסקת אנשי ונשות פוסט, אנימציה והדמיה בצורה עצמאית לפני שעובדיהם וספקיהם יפנו אלינו

מטרתנו תמיד לשיתוף פעולה עם גופי ההפקה, מזמיני העבודה וגופי השידור והטענות שאנו מעלים נועדו למטרה אחת בלבד - לייצר יצירה איכותית ומשמעותית. כי עובדים שרואים אותם ומכבדים אותם, יוצרים טוב יותר.

מצורפת פנייה שעשינו לאחרונה לתאגיד כאן בנושא עורכי ועורכות מחלקת החדשות. היא מדברת על חשיבות התפקיד, על הצורך בהגדרתו כתפקיד מבצעי, על כך שאנו מאמינים שהגבלת חופש העיסוק של אנשי ונשות הפוסט בתאגיד אינה במקומה בתעשייה הקטנה הזאת, על רצונם של העובדים להתנסות ביצירה בחלקים אחרים בארגון ועוד.

מצורף המכתב:

תנאי העסקה הוגנים של עורכים בתאגיד כאן 13.12.22.pdf