ראש הממשלה ושר האוצר קבעו כי מענק הסיוע לעצמאים יורחב משמעותית

 

על פי הסיכום: אוכלוסיות נוספות יהיו זכאיות למענק, יבוטלו קריטריונים וסכום המענק יגדל.

 

בתום שיח משמעותי ומקיף של דרגי המקצוע עם אוכלוסיית העצמאים ונציגי המגזר העסקי, הוחלט להקצות סכום נוסף של כ-1 מיליארד שקל לטובת הרחבת מענק הסיוע לעצמאים, כך שסך הסיוע הישיר יעמוד על 4 מיליארד שקל. זאת על מנת שהפעימה הבאה של מענק הסיוע תורחב בצורה משמעותית, בכפוף לאישור הממשלה, הן מבחינת היקף הסיוע והן מבחינת אוכלוסיית הזכאים, בהתאם לפירוט הבא:

 

1. הכללת שכירים בעלי שליטה. 

2. שיעור המענק יוגדל ל-70% מההכנסה החייבת החודשית הממוצעת. 

3. הגדלת המענק המקסימלי לסכום של 10,500 שקל. 

4. הגדלת תקרת ההכנסה החייבת ל-1 מיליון שקל בשנה. 

5. ביטול הקריטריון של הכנסת משק הבית

6. ההכנסה החייבת החודשית הממוצעת. תקבע לפי שנת 2018 או שנת 2019, לבחירת העצמאי. 

7. ירידת מחזור הפעילות בהיקף של 25% תיבדק לפי חודשים מרץ-יוני. 

 

לאור זאת, למעלה מ-600 אלף עצמאים צפויים להיות זכאים למענק >>

-----------------------------

פעולתכם נדרשת לשינוי תנאי המענקים לעצמאים ובעלי עסקים

חברים יקרים הבוקר שלחנו יחד עם איגוד המפיקים לקולנוע ולטלויזיה מכתב בנוגע לדיון מחר בועדת הכספים בנושא האפלייה החמורה של עצמאים ופגיעה בבעלי עסקים וגם הצענו פתרון.

כדי שפנייתנו תהיה אפקטיבית נשמח שתפנו גם אתם לחברי ועדת הכספים ותספרו את הסיפור האישי שלכם, בצורה מכבדת וענינית,‎ ומדוע סכום המענקים ותנאי המענקים תלושים מהמציאות ומפלים אתכם.

אלה כתובות הדוא״ל של חברי ועדת הכספים:

זו פנייתנו:

 

5/4/2020

לכבוד:

ועדת הכספים

 

הנדון: אפליית עצמאים ובעלי עסקים שנפגעו עקב משבר הקורונה

1. לאחר עיון מעמיק בתנאי הזכאות לקבלת מענק לעסקים אשר פעילותם נפגעה בשל התפרצות נגיף הקורונה אנו מבקשים להסב את תשומת לבכם לאפליה חמורה שמציבים התנאים בהקשר של המפיקים היוצרים והעובדים בתעשיות האודיו-ויזואליות אותם אנו מייצגים, כמו גם לכלל אוכלוסיית העצמאים.

2. לכן אנו מציעים כי כל עסק יקבל מהמדינה הזרמה מידית של כ 90% מההכנסה החודשית הממוצעת שלו בשנתיים האחרונות בכל חודשי המשבר ונסביר:

3. הסכומים אותם מתעתדת המדינה להעביר לעצמאים אינם מהווים פיצוי לרוב העוסקים בתחום. אלה אינם סכומים שמהם בעלי עסקים יכולים לשלם את הארנונה, חשבונות החשמל והמים, שכר העובדים ועוד לכלכל את ביתם.

4. זוהי אפליה משמעותית מול דמי האבטלה הניתנים לשכירים שמאפשרים להם לחיות בכבוד בתקופה בה עבודתם הופסקה.

5. האפליה מוכפלת כאשר מוחרגים מהמענק בעלי הכנסה שנתית נמוכה מ 24,000 שקלים ומשולשת כאשר מוחרגים מהמענק בעלי הכנסה שנתית גבוהה מ 240,000 שקלים ושכירים שהם בעלי שליטה בחברות. האם עונשם של יזמים ובעלי עסקים העומדים בחזית התעשייה, מעסיקים עובדים, משלמים מיסים ותורמים לכלכלת ישראל וכרגע עומדים בפני פשיטת רגל הוא אפליה כפולה?

6. לבסוף חישוב הירידה במחזור לפי חודשי מרץ-אפריל מעיד על ניתוק ואטימות ואף גובל ברשעות – ידוע לכל כי מוסר התשלומים בארץ הוא מהגרועים בעולם. בראש ובראשונה מדינת ישראל עצמה משלמת בשוטף פלוס-שכח-מזה. שכר העצמאים מגיע בשוטף פלוס 40, 60, 90 ואף יותר מכך.

7. העצמאים ובעלי העסקים חיים היום על שכר על עבודה שנעשתה לפני כמה חודשים ואף שנים והפגיעה הכלכלית תופיע בעוצמה במאי, יוני, יולי והלאה. מחזור ההכנסות שלהם אינו יציב ואינו עונתי אלא משתנה תדירות. אין רבעון זהה לרבעון הקודם לו או המקביל לו בשנים עברו.

8. לכן אנו מבקשים כי כדי למנוע קריסה טוטאלית כל עסק יקבל מידית כ 90% מההכנסה החודשית הממוצעת שלו בשנתיים האחרונות בכל חודשי המשבר. כל פיצוי אחר הינו לעג לרש ואין לנו ספק כי יגרור עתירות משפטיות למכביר.

בכבוד רב,

 

נגה בריינס (איגוד העורכים – איגוד מקצועות הפוסט בישראל)

צביקה גוטליב (איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה)

 

אפליית עצמאים ובעלי עסקים שנפגעו עקב משבר הקורונה 5.4.20.pdf

 

 

וגם: