חברי איגוד יקרים, אנימטורים, תסריטאים, מלחינים, מדובבים וכל מי שלקח או רוצה לקחת חלק בהפקות אנימציה - 

בשבוע שעבר פורסמה תוכנית ממשלתית שמטרתה לסייע להפקות זרות להפיק סרטים וסדרות בארץ ע''י סיבסוד של עד 30% מעלות ההפקה שתתבצע בארץ. המשמעות היא שעלויות ההפקה בארץ יופחתו באופן משמעותי דבר שיכול להפוך את ישראל למדינה אטרקטיבית לביצוע הפקות של סרטים וסדרות ובכך להביא חברות כמו נטפליקס, אמזון, אפל טיוי וחברות רבות נוספות - להכניס פרויקטים ולבצע הפקות בישראל. 

מטרת התוכנית ברורה - להגדיל באופן משמעותי את מספר הפרויקטים שיבוצעו בארץ ולהכניס כסף רב לתעשייה כולה. 

מעיון בסעיפי התוכנית עולה כי הפקות אנימציה אינן כלולות בתוכנית! כך שחברות הפקה שירצו להפיק תוכן באנימציה בארץ לא יקבלו סיוע מהמדינה ולא יקבלו שום תמריץ לעבוד בארץ.

מיותר לציין שמעצם ההחלטה להחריג את תחום האנימציה מהתוכנית, תעשיית האנימציה כולה תיפגע באופן משמעותי, ופרויקטים רבים שהיו יכולים להתבצע כאן ולכלכל אלפי אנשים ממקצועות האנימציה השונים, פשוט יופקו במדינות אחרות המעניקות תמריצים.

על החלטת הוועדה שדנה בקרטריונים לקבלת הסיוע ניתן לערער עד ה- 10.7.22 ולכן איגוד מקצועות האנימציה עושה כל שביכולתו להפעיל לחץ ולהגיע לכל הגורמים הרלוונטים על מנת לשנות את הסעיף ולכלול את הפקות האנימציה בתוכנית. 

כאן אנחנו מבקשים מכם, האנשים שמרכיבים את התעשייה שלנו, שעובדים ומתפרנסים מהפקות אנימציה, להצטרף למאבק של כולנו. 

כל שעליכם לעשות הוא למלא את הפרטים שלכם באתר דרוב בצד שמאל ובכך ישלח מייל התומך בשינוי הסעיף מכתובת המייל שלכם לכל בעלי התפקידים הרלוונטים שאחראים על שינוי ההחלטה. 

תודה על ההרתמות!

לנייר העמדה בנושא:

‎⁨עידוד-הפקות-זרות-אנימציה-מכתב-האיגודים-3.7.2022⁩.pdf