שנה טובה לכל חברי וחברות האיגוד!
שהשנה הזו תהיה שנת יצירה פורייה, שנה שבה נזכה לראות את היצירות שערכנו עולות על מסכי הקולנוע והטלוויזיה, שנה של הרבה יותר עבודה לכולנו, בתנאים טובים יותר.

השבוע קיבלנו ברכת שנה טובה מסוג קצת אחר, מאת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, בשליחותו של ראש הממשלה. ח"כ ביטן מתכנן להביא לביטול החוק שנחקק ב 2014 ולהוביל מהלך לסגירתו של תאגיד השידור הישראלי החדש ולהחזרתה של רשות השידור, על סך בעיותיה שהביאו לכישלונה.

השנה הקרובה תמשיך לעמוד כנראה בסימן מאבקם של איגודי היוצרים והעובדים נגד הציניות של נציגי הממשל המחוקקים תאגיד שידור ציבורי ביד אחת, ובשנייה חופרים לו קבר, אלו המשתמשים בשידור הציבורי כקרדום לחפור בו לשאיפות הפוליטיות שלהם תוך שהם מבזים את הדמוקרטיה ואת ההחלטות שלהם עצמם. אותם לא מעניינות אלפי המשפחות אשר מתפרנסות מהתעשייה הזו, אשר חייהן עוברים עליהן בין אימת האבטלה לחדוות העבודה, בין תקווה לעתיד לייאוש. הצעת החוק הצינית הזו – אשר ביטן מנופף בה שעה שהכנסת בפגרה והוא אינו יכול בכלל להגיש אותה - היא ניסיון להחזיר את השידור הציבורי אל החולשה והתלות הפוליטית, ניסיון שנעשה תוך התעללות של ממש בעובדים וביוצרים. כל מטרתה היא להטיל מאזן אימה, שיידעו התאגיד או הרשות, שיידעו עובדיו והללו המתעתדים להיות עובדיו שיש מי שמפקח עליהם, שהאח הגדול צופה מלמעלה.

אנחנו לא נתנו ולא ניתן לכך יד! איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה פועלים בכל המישורים על מנת לסכל את הבריונות הזו וללוות את תאגיד השידור הציבורי עד להקמתו, כדי שבראש השנה הבאה נוכל כבר להרים כוסית חג לאורו של מרקע טלוויזיה ועל גביו יצירה מקורית בשידור הציבורי הישראלי.

שנה טובה חברים וחברות, מועדים לשמחה. צברו כוח, כי אחרי החגים - ממשיכים להיאבק.