היום (רביעי, 5.4) ארגון העיתונאים וועד עיתונאי התאגיד יקיימו הפגנה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (רחוב רואי אליעזר 6, פ"ת) במחאה על כך שזה אינו בולם את ניסיונות ההשתלטות על התקשורת ובתוך כך מועל בתפקידו.

הסעה תצא מכיכר רבין ב 20:30.

ההפגנה תחל בשעה 21:30.

 

לאחר שביום חמישי שעבר סיכמו רוה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון על מתווה לסגירת חטיבת החדשות של התאגיד, באופן הפוגע אנושות בעצמאות חטיבת החדשות, ברגעים אלו ממש עמלים הצדדים על ניסוח תזכיר חוק שיכשיר את המהלך.

 

מנגד, ניצב היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, אשר מאפשר לרוה"מ נתניהו לממש את הגחמות שלו ללא מעצורים, מכשיר את מעורבותו של נתניהו בנושא התאגיד, על אף שקבע כי אינו יכול לכהן כשר התקשורת, ואף משמש בעצמו מתווך פוליטי בעיניינים המצויים בניגוד.

 

זהו תפקידו של היועמ"ש למנוע מהפוליטיקאים להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט, היועץ המשפטי לממשלה הוא שומר הסף. הוא לא יכול לעמוד מנגד בזמן שאלו מנסים לנגוס בה ולפגוע בעצמאותה משיקולים זרים ולא מקצועיים, וודאי שלא בשעה שהללו מצויים בניגוד עניינים.

 

אנחנו קוראים לכם-ן להצטרף ולהביע סולידריות עם עמיתינו העיתונאים. 

 

מחר (5.4) ברחוב רואי אליעזר 6 פ"ת, מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, נקרא לו למלא את תפקידו ולוודא שהממשלה מקיימת את החוק ולא פוגעת בתקשורת החופשית בישראל.

 

חופש עיתונות ויצירה חופשית הם אבני יסוד של מדינה דמוקרטית ונמשיך להגן עליהם.

רוצים להתעדכן בהפגנות נוספות? הירשמו לרשימת התפוצה שלנו.