איגוד העורכים - איגוד מקצועות הפוסט בישראל (ע״ר)  לא לוקח צד בסכסוך בין איגוד המפיקים לאקט. לכל צד יש טענות בעלות ערך שהגיע זמנן להישמע ולהילקח בחשבון. אנו רוצים ששני הצדדים יצליחו.

בכל זאת נבקש מהצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן כדי להפסיק את הפגיעה בהפקות ובכל שרשרת היצירה, הפגיעה בפרנסתם של יוצרים ועובדים רבים.

 

הכי חשוב - לדעתנו הסכסוך הנוכחי הוא עוד סממן לשינוי העמוק שנדרש בתעשייה.

אנו חיים בזמנים מרתקים בהם חלק מסוים מהידע המקצועי (החלק הפחות חשוב, לרוב) אמנם נמצא במרחק כמה מילות חיפוש, אבל הוא קבור תחת ערימות של דיסאינפורמציה. דווקא בזמנים אלו, יש צורך באנשי מקצוע אמיתיים, עם נסיון אמיתי ויכולות אמיתיות. והם הולכים ומתמעטים, בהעדר תגמול הולם להשקעה המאסיבית הנדרשת כדי להגיע למקצועיות ומקצוענות אמיתית בתחומנו. זה המחיר האמיתי של ה"דמוקרטיזציה של הכלים" - רדידות, חוסר מקצועיות, והעלמותה של היכולת להבחין ולהבין מהי עבודה טובה. בסביבה כזו אין פלא שהתקציבים הולכים ונשחקים והתנאים הולכים ונעשים גרועים יותר - זה בלתי נמנע ב Market for lemons (חפשו בגוגל...).

 

אנו מאמינים שהגיע הזמן ליצור חוזה חדש בין כל בעלי התפקידים ביצירה. 

נכון, האמנות, היצירתיות והאיכות הן אלה שתופסות את העין והאוזן, שובות את הלב ומשיגות את המטרה. אבל בדרך אליהם ישנם שעות, חודשים ואף שנים של עבודת יצירה, של שיתוף פעולה בין גורמים מקצועיים שונים ושל מאמץ מתמשך.

הגיע הזמן להניח את היסודות לשיתוף פעולה איכותי, מסודר, הגון וקל שמהווה בסיס ליצירה טובה.

 

מהם יסודות אלה?

שקיפות, כבוד, סדר, תקשורת, סולידריות, התחשבות.

 

אנו מזמינים את איגוד המפיקים, אקט וכל האיגודים בקולנוע והטלויזיה, גופי השידור וקרנות הקולנוע ומשרדי הפרסום, משרדי התקשורת והתרבות לתהליך מסודר של שולחנות עגולים בו כולם יקחו חלק, תהליך מונחה ע״י אנשי מקצוע (כן, אשכרה להוציא על זה כסף) בו נבנה יחד חוזה חדש ליצירה תחתיו נוכל לכבד אחד את השני, להתנהל במקצועיות הראויה ולהתרומם מתעשייה ממזרית אך חובבנית לתעשייה מקצועית הפורצת שוב ושוב את גבולות המדינה.

אנא מלא פרטים ליצירת קשר: