חברי וחברות האיגוד,
בימים אלו כידוע מקדמת הממשלה דחייה של תאריך פתיחת תאגיד השידור הציבורי החדש. השידור הציבורי עשוי להיקבר סופית בעקבות ניסיון זה.
דחייה זו עשויה להותיר אותנו בלי תאגיד שידור ציבורי חדש, בלי מקורות תקצוב לרשות השידור הישנה, בלי הפקות של השידור הציבורי (לצד ירידה משמעותית בהפקות בשידורים המסחריים, כתוצאה משינויי הרגולציה שמקדם משרד התקשורת בימים אלו באגרסיביות באמצעות ועדת פילבר), ועם המשך כשל השוק שגורר עמו את היעדר הביטחון התעסוקתי ואת תנאי ההעסקה הירודים שכולנו מכירים היטב.

שיקום השידור הציבורי הוא השלב הבסיסי והחשוב ביותר שבלעדיו לא ניתן לקדם הסדרה ארוכת טווח של התעשייה הבעייתית שלנו. אבל זה לא הכל: קטיעת המהלך בשלב זה לא תאפשר אפילו לשמר את הסטטוס קוו. בנקודה זו בזמן, לאחר שבוטלה גביית האגרה ובעוד שאנחנו נמצאים פחות משנתיים לפני הרגע שבו זכייניות ערוץ 2 יוצאות לשדר ברישיון (מה שיביא עמו הפחתה משמעותית במחויבויות התוכן שלהם), קיים איום ממשי על היקף העבודה הזמינה לנו בשוק הטלוויזיה. אלו אינם דיבורים באוויר: אם לא ניאבק על עתיד המקצוע שלנו, שוק ההפקות יכול להצטמצם בהיקף של עשרות עד מאות מיליוני שקלים בשנה. תחשבו על התקופות שבהן אתם יושבים בבית ומחכים לקבל עבודה. עכשיו נסו לדמיין מצב שבו אורך התקופה הזו מוכפל. אסור להישאר אדישים!

בנוסף חשוב לציין שהמאבק להמשך הקמת תאגיד השידור הציבורי אינו רק מאבק על הסדרה עתידית או על ערכים, אלא הוא גם מאבק קונקרטי על העבודה שנמצאת ממש מעבר לפינה. במסגרת ההיערכות להקמת תאגיד השידור הציבורי נחתמו כבר הפקות רבות אשר נמצאות כעת בשלבי פיתוח או הפקה מוקדמת. היות וכל ההפקות בתאגיד החדש (למעט משדרי אקטואליה וספורט) הן הפקות חיצוניות ולא פנימיות (in house) כמו ברשות השידור הישנה, לנו כעורכים ועורכות עוד אין התקשרויות ישירות עם התאגיד ועוד אין לנו חשיפה משמעותית להפקות שנעצרו, היות והן רחוקות משלב העריכה. זוהי גם הסיבה שהמאבק הזה מקודם כעת באגרסיביות (מבורכת) על ידי איגודי הבמאים, התסריטאים, השחקנים ואחרים - עבורם מדובר בעבודה שנגדעת ממש עכשיו. אבל אל תטעו, עבורנו זוהי עבודה שמחכה מעבר לפינה ונשמטת לנו כעת מתחת לרגליים! זוהי עת מאבק!

היו דרוכים ונכונים לפעולות מחאה נוספות, ככל שיידרשו, על מנת שנוכל ליהנות כולנו מיותר עבודה, בתנאים טובים יותר.

לצד זאת, אנו שבים וקוראים לכל אחד ואחת מכם שמקבלים פרטים על תנאי ההעסקה בתאגיד החדש לפנות לאיגוד באופן מיידי, ללא היסוס, על מנת שנוכל לטפל בזה לפני שמאוחר מדי. שומעים על חברים שקיבלו צעות עבודה בתאגיד ואינם מאוגדים? צרפו אותם לאיגוד והפנו אותם אלינו מיד.